کد خبر: ۲۲۷۱۹
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

یکی از اولین کامپیوتر‌های اپل در یک حراجی با قیمت ۵۰۰ هزار دلار به فروش رسید

یکی از اولین کامپیوترهای اپل با روکش بدنه از جنس چوب کمیاب کوآ که موسسان اپل یعنی استیو جابز و استیو وزنیاک آن را اپل وان (Apple-1) نامگذاری کرده بودند و طول عمری در حدود ۴۵ سال دارد، با قیمت ۵۰۰ هزار دلار در حراجی فروخته شد. قیمت اولیه درنظر گرفته شده برای این کامپیوتر رقمی بین ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دلار برآورد شده بود.

به گزارش «نبض فناوری»، دستگاه مذکور در سال ۱۹۷۶ ساخته شدهو در تولید آن از چوب کوآ که نوعی درخت اقاقیا در هاوایی است، استفاده شده. جالب است بدانید این کامپیوتر هنوز سالم است و کار می‌کند. این کامپیوتر تنها دو صاحب داشته است. صاحب اولیه دستگاه استاد دانشگاه بوده که دستگاه را به همراه کتابچه راهنمای نرم افزاری به همراه دو نوار کاست از نرم افزار آن به یکی از شاگردانش با قیمت ۶۵۰ دلار می‌فروشد.

یکی از اولین کامپیوتر‌های اپل در یک حراجی با قیمت ۵۰۰ هزار دلار به فروش رسید

استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل ظاهرا ۲۰۰ دستگاه کامپیوتر اپل وان تولید کرده و ۱۷۵ دستگاه آنها را فروخته است که اکنون به کالایی کلکسیونی و کمیاب تبدیل شده است. این دستگاه ظاهرا ابتدا به عنوان یک برد مدار خالی به همراه کیت به علاقمندان الکترونیک فروخته می‌شده ولی استیو جابز بعدها ۵۰ دستگاه از آن را به صورت کامل مونتاژ کرده و از طریق فروشگاه کامپیوتری بایت شاپ در کالیفرنیا به همراه جعبه چوبی کوآ به فروش رسانده است.

«کوری کوهن»، کارشناس کامپیوترهای اپل پیش از حراجی در گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد:

«این دستگاه شبیه به نوعی جام مقدس برای کلکسیونرهای کالاهای الکترونیکی و فناوری است. این دستگاه می‌تواند برای برخی از افراد واقعا هیجان‌انگیز باشد.»

یکی دیگر از کامپیوترهای اپل وان (Apple-1) نیز سال گذشته به قیمت ۴۵۸,۷۱۱ دلار فروخته شد. باتوجه به اینکه گفته می‌شود از این دستگاه، ۵۰ واحد ساخته شده، شاید سایر نسخه‌های تولید شده نیز به همین شکل به فروش برسند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی