کد خبر: ۲۲۷۳۸
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰
با رونمایی از هوم تراک؛

کامیون الکتریکی چینی رقیب تسلا می شود

شرکت خودروسازی چینی «جیلی» یک کامیون برقی به نام «هوم تراک» (Home Truck) را رونمایی کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، گیزموچاینا اعلام کرد، شرکت «فاریزرون اتو» یکی از زیرمجموعه‌های جیلی تصمیم دارد این کامیون را تا ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار بین المللی کند.

کامیون برقی چینی در حالی رونمایی می‌شود که تسلا تولید وسیله نقلیه مشابه به نام «تسلا سمی» را تا ۲۰۲۳ میلادی به تأخیر انداخته است. قبلاً تسلا تصمیم داشت این کامیون را در ۲۰۱۷ میلادی عرضه کند. از سوی دیگر مرسدس و شرکت BYD نیز از ساخت کامیون‌های برقی در شرکت‌های خود خبر داده‌اند.

«هوم تراک» برای تأمین انرژی ۲ گزینه خواهد داشت که یکی از آنها هیبرید متانول و دیگری الکتریکی است. باتری‌های متانولی براساس فناوری ساخته شده‌اند که جیلی از چند سال قبل روی آن سرمایه گذاری کرده است. علاوه برآن به گفته شرکت سازنده باتری‌های هوم تراک قابل تعویض هستند و نیاز به انتظار برای شارژ وسیله نقلیه را کاهش می‌دهند.

این شرکت اعلام کرد داخل کامیون حمام، توالت، تخت یک نفره، یخچال، آشپزخانه و یک ماشین لباسشویی کوچک وجود دارد.

وسیله نقلیه مذکور با توجه به فناوری خودران ساخته می‌شود. به گفته جیلی برخی ویژگی‌های نیمه خودران در این کامیون به کار می‌روند. همچنین این کامیون‌ها در سفرهای بلند مدت می‌توانند با برقراری ارتباط با یکدیگر فاصله و سرعت ایمن را حفظ کنند.

جیلی قصد دارد فناوری خودران را در ۳ فاز عرضه کند. این شرکت امیدوار است تا ۲۰۲۶ میلادی برخی ویژگی‌های نیمه خودران را با سیستم‌های پیشرفته‌تر به کار گیرد. این خودروساز چینی تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ میلادی به فناوری کاملاً خودران دست یابد.

منبع/ مهر 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی