کد خبر: ۲۲۷۷۲
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۰

عکس های جدید از Apple Car منتشر شد

یک کارگزار اجاره خودرو تصاویری از Apple Car منتشر و ادعا کرده که این رندر بر اساس پتنت‌های واقعی شرکت اپل است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از digitaltrends، اپل که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها شهرت خاصی در دنیا دارد اکنون قصد دارد تا به دنیای خودرو‌های برقی ورود کند، در همین زمینه شایعاتی نیز به گوش می‌رسد. در حالی که به نظر نمی‌رسد عرضه خودروی اپل نزدیک باشد، واناراما یک کارگزار اجاره خودرو در بریتانیا رندر‌هایی از Apple Car را منتشر کرده است. شرکت‌های انگلیسی معمولا رندر‌های خودرو را برای تبلیغات توزیع می‌کنند، واناراما نیز ادعا می‌کند که این رندر بر اساس پتنت‌های واقعی اپل است، اگرچه هنوز تصویر روشنی از اینکه ماشین الکتریکی واقعی اپل چگونه خواهد بود، وجود ندارد. این رندر یک خودروی الکتریکی با سبک بدنه کوپه SUV را نشان می‌دهد که ارتفاع سواری بلند را با هم ترکیب می‌کند. خط سقف کم این اتومبیل با خودرو‌های الکتریکی تولیدی اخیر مانند فورد موستانگ ماخ-ای مطابقت دارد، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اپل این شکل را در دنیای واقعیت انتخاب کند.

Apple Car

مشخصات خودروی برقی اپل

با این حال، برخی از جزئیات طراحی با پتنت‌های اپل مطابقت دارد. این خودرو دارای درب‌های اتوبوسی شکل در عقب و بدون ستون مرکزی بین درب‌های جلو و عقب است. در درخواست ثبت اختراع سال ۲۰۱۹ توسط اپل نحوه افزودن بخش‌های پشتیبانی مورب در در‌ها توضیح داده شده بود، در حالی که درخواست دوم ثبت اختراع تقریباً در همان زمان، استفاده از کف را برای افزایش یکپارچگی سازه و جذب نیرو‌ها در هنگام تصادف را توصیف می‌کرد. فضای داخلی این خودرو دارای یک صفحه نمایش است که کل داشبورد را در بر می‌گیرد، بی شباهت به آنچه قبلاً در کانسپت Byton M-Byte و مرسدس بنز EQS دیده بودیم.

خودروی برقی اپل

گزارش‌های مربوط به تولید خودروی اپل که به عنوان پروژه تایتان نیز شناخته می‌شود، تقریباً به یک دهه قبل بازمی گردد. گزارش‌های اولیه بر رانندگی خودکار یا سیستم اطلاعات سرگرمی با بهره‌گیری از تخصص اپل در گوشی‌های هوشمند به عنوان ویژگی‌های برجسته متمرکز بود، اما گزارش‌های جدیدتر ادعا می‌کنند که فناوری باتری نکته‌ای است که Apple Car را متمایز می‌کند.

مذاکرات اپل در زمینه تولید Apple Car

طبق گزارش ها، اپل در اوایل سال جاری با هیوندای و کیا برای تولید این خودرو مذاکراتی داشته است و احتمالاً در کارخانه کیا وست پوینت، جورجیا کار ساخت این خودروی برقی آغاز خواهد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد در ماه آوریل اپل مذاکراتی را با شرکت کره‌ای LG Electronics و تامین کننده خودرو کانادایی Magna برای ساخت این خودرو آغاز کرده است. با این حال برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارند که شرکت اپل در ماه اکتبر پیگیری قرارداد تامین باتری از شرکت‌های چینی CATL و BYD را در دستور کار قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
خیلی زشته
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی