کد خبر: ۲۲۸۱۹
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

غوطه ور شدن در جو زهره چگونه است؟+فیلم

ناسا با اعلام ماموریت های DAVINCI+ و VERITAS در تابستان امسال، اولین کاوش رباتیک خود را در زهره برنامه ریزی می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، ناسا با انتشار تصویری نشان داده که قرار گرفتن کاوشگر DAVINCI در اتمسفر زهره، یکی از این ماموریت ها با چه چیزی روبرو خواهد شد.

DAVINCI که قرار است در سال 2029 پرتاب شود، منشا و علت انحراف زهره از زمین را بررسی خواهد کرد. ماموریت خود را با دو پرواز کمک گرانشی سیاره آغاز خواهد کرد، که در طی آن بالای ابرهای ضخیم زهره را مطالعه کرده و به گرمایی که از سمت سیاره به سمت دور از خورشید ساطع می شود، نگاه می کند.

با تکمیل دو پرواز، کاوشگر در اتمسفر رها می شود، داده ها را جمع آوری و در حین حرکت عکس می گیرد. اتمسفر زهره مکانی نامساعد با دماهای بالا، فشارهای خرد کننده و ابرهای اسید سولفوریک برای مقابله با آن، بنابراین کاوشگر تمام این عوامل را اندازه گیری کند. یادگیری بیشتر در مورد ترکیب جو می تواند به محققان کمک کند تا در مورد تاریخ زهره بیاموزند و شاید حتی شواهدی از آب را در آن پیدا کنند.

همانطور که کاوشگر به سطح نزدیک می شود، تصاویری از منطقه ای به نام Alpha Regio tessera و تصاویری از صخره ها می گیرد تا بفهمد از چه چیزی ساخته شده اند و آیا زمانی آب در سطح سیاره جریان داشته است یا خیر. همه اینها به ما نشان می دهند که آیا زهره هرگز قابل سکونت بوده است یا خیر.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی