کد خبر: ۲۲۸۶۵
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۶

سیستم ایمیل اف بی آی هک شد

سیستم ایمیل اف بی آی هک شده به گونه ای که هشدارهای جعلی امنیت سایبری ارسال می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، نقص در وب سایت FBI به هکرها اجازه می دهد از آدرس های ایمیل قانونی FBI استفاده کنند.

هکرها سرورهای ایمیل اداره تحقیقات فدرال (FBI) را هدف قرار دادند و هزاران پیام جعلی ارسال کردند که می‌گوید گیرندگان آن قربانی یک حمله زنجیره‌ای پیچیده شده‌اند که اولین بار توسط Bleeping Computer گزارش شد. این ایمیل ها ابتدا توسط The Spamhaus Project (یک سازمان غیرانتفاعی که در مورد ارسال کنندگان هرزنامه ایمیل تحقیق می کند) کشف شد.

ایمیل‌ها ادعا می‌کنند که وینی ترویا پشت این حملات جعلی بوده و همچنین نشان می‌دهد که ترویا با گروه هکری The Dark Overlord مرتبط است. در حقیقت، ترویا یک محقق برجسته امنیت سایبری است که دو شرکت امنیت وب تاریک، NightLion و Shadowbyte را اداره می کند.

همانطور که توسط Bleeping Computer اشاره شد، هکرها موفق به ارسال ایمیل به بیش از صدهزار آدرس شدند. گزارش بلومبرگ می‌گوید هکرها از سیستم ایمیل عمومی FBI استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود ایمیل‌ها مشروع‌تر به نظر برسند. کوین بومونت، محقق امنیت سایبری نیز ظاهر قانونی ایمیل را تأیید کرد.

FBI در یک بیانیه مطبوعاتی به این حادثه پاسخ داد و خاطرنشان کرد که این وضعیت در حال انجام و سخت افزار آسیب دیده آفلاین شده است. جدای از آن، FBI می گوید که در حال حاضر اطلاعات بیشتری در اختیار ندارد که بتواند به اشتراک بگذارد.

به گفته Bleeping Computer، کمپین هرزنامه احتمالاً به عنوان تلاشی برای بدنام کردن ترویا انجام شده است. ترویا در یک توییت حدس می‌زند که فردی با نام Pompompurin ممکن است این حمله را انجام داده باشد. همانطور که Bleeping Computer اشاره می کند، همان شخص ظاهراً سعی کرده است در گذشته به روش های مشابه به شهرت ترویا آسیب برساند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی