کد خبر: ۲۲۹۰۵
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

نسخه جدید برنامه واتس‌اپ برای ویندوز و مک‌ او‌اس در راه است

واتس‌اپ اپلیکیشن نسخه دسکتاپ دارد اما این اپلیکیشن در واقع همان نسخه موبایل است که به حالت دسکتاپ درآمده است. حالا گزارشی تازه می‌گوید شرایط در آینده تغییر خواهد کرد و واتس‌اپ می‌خواهد دو اپلیکیشن جدید برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک اواس بسازد.

به گزارش «نبض فناوری»، وب‌سایت ایتالیایی Aggiornamenti Lumia چند اسکرین‌شات و تصویر متحرک از اپلیکیشن دسکتاپ جدید واتس‌اپ منتشر کرده که نشان می‌دهد این نرم‌افزار چه ظاهر و قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت. واتس‌اپ UWP که مربوط به Universal Windows Platform است، اجازه می‌دهد این برنامه حتی روی ایکس باکس هم اجرا شود.

این نسخه به‌صورت اختصاصی هماهنگ با ویندوز ۱۱ طراحی شده و پنل‌های نیمه‌شفاف دارد. این نرم‌افزار حتی در زمان بسته شدن هم به دریافت اطلاعات ادامه می‌دهد و نوتیفیکیشن‌ها را طبق معمول به نمایش می‌گذارد. افزون بر این، سرعت اجرای برنامه هم بالا رفته و اپلیکیشن حالا ظرف یک ثانیه اجرا می‌شود.

در گزارش امروز گفته شده که این نرم‌افزار قابلیتی برای نقاشی دارد که کار کاربران دستگاه‌های مجهز به صفحات لمسی را راحت می‌کند. تنظیمات واتس‌اپ دسکتاپ به شش دسته‌بندی تقسیم می‌شود: General, Account, Chats, Notifications, Storage, Help. این برنامه در مجموع تا حد زیادی شبیه اسکایپ به نظر می‌رسد، ولی دارای المان‌های طراحی تخت و حباب پیام سبز رنگ مرسوم واتس‌اپ است.

وب‌سایت WABetaInfo هم تایید کرده که واتس‌اپ در حال کار روی اپلیکیشنی برای سیستم عامل مک اواس اپل است. البته این نرم‌افزار از ابزار کاتالیست استفاده خواهد کرد و از این طریق اپلیکیشن آیپد واتس‌اپ را به مک می‌آورد. پس این نسخه دقیقا مشابه نسخه آیپد خواهد بود اما با چند بهینه‌سازی کوچک در بخش رابط کاربری عرضه می‌شود. گفتنی است که نسخه آیپد واتس‌اپ هنوز منتشر نشده و ابتدا باید منتظر انتشار این اپلیکیشن باشیم، اما هنوز تاریخی برای این منظور نیز در دسترس نیست.

با توجه به اینکه این دو اپلیکیشن هنوز در دست توسعه قرار دارند، ممکن است تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود، بنابراین باید منتظر گزارش‌های بیشتر در این زمینه بمانیم.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی