کد خبر: ۲۲۹۰۶
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

خودروی خودران بیراهه نورد هوندا برای تسهیل ساخت و ساز

شرکت هوندا از تولید یک خودروی قدرتمند بیراهه نورد برای فعالیت در سایت‌های عمرانی و ساخت و ساز، زمین‌های کشاورزی، انجام عملیات جستجو و نجات و غیره خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، هوندا قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری میلادی این خودرو را در کالیفرنیا، کلرادو و کارولینای شمالی عرضه کند. نمونه اولیه این خودروی خودران در سال ۲۰۱۸ عرضه شده بود و حالا نمونه نهایی آن آماده تولید شده و در نیومکزیکو به کار گرفته شده است.

خودروی خودران مذکور می‌تواند مواد مختلف را در اطراف محل ساخت یک ساختمان حمل و جابجا کند، تجهیزات سنگین را برای آتش‌نشانان حمل کند، بذر، سم و غیره را در محیط مزرعه بپاشد یا حتی عملیات تعمیر و نگهداری ابزار را در یک پارک خورشیدی انجام دهد.

این خودروی چهارچرخ، ظاهری شبیه به کامیون‌های کوچک دارد که فاقد کابین راننده است. در جلوی این خودرو یک جفت چراغ گرد وجود دارد. همچنین یک چراغ آبی چشمک زن در بالای خودروی خودران مذکور برای هشدار به عابران پیاده نصب شده است.

پیشرانه الکتریکی این خودرو پس از شش ساعت شارژ امکان حداکثر ۴۵ کیلومتر حرکت را به کاربران می‌دهد. قابلیت حمل ۴۰۰ کیلوگرم بار و کشیدن تریلری با حداکثر ۷۵۰ کیلوگرم وزن از جمله ویژگی‌های خودروی خودران بیراهه نورد هوندا است. حداکثر سرعت این خودرو که مجهز به حسگرهای موقعیت‌یاب، رادار، دوربین‌های سه بعدی و غیره است، هنوز اعلام نشده است. هدایت این خودرو با استفاده از یک اپلیکیشن کلود و از طریق تبلت ممکن است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی