کد خبر: ۲۳۰۶۴
|
۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵
یکی از شاخصه‌های اصلی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان، نگاه به بازارهای برون‌مرزی و در نتیجه کسب آمادگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در شرکت‌ها به منظور ورود به بازارهای جهانی است. شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌های مختلفی را برای ورود به بازارهای صادراتی هدف طی می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

به گزارش« نبض فناوری» ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره خدمات صادراتی صندوق و حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی گفتند: پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در سی‌‌امین نمایشگاه پلاست اوراسیا در شهر استانبول با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور 13 شرکت دانش‌بنیان برپا می‌شود. این شرکت‌ها با ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه پلاستیک، پلیمر و صنایع وابسته در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا (Plast Eurasia) از ۱۰ تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنعت پلاستیک و پلیمر در منطقه اوراسیا است. این نمایشگاه با همکاری سازمان صنعت پلاستیک ترکیه فرصتی مناسب برای تعامل تجاری با سایر شرکت‌ها و برندهای بین‌المللی فراهم می‌کند. در این نمایشگاه معتبر جهانی ماشین‌آلات تولید پلاستیک، مواد شیمیایی و مواد خام، ماشین‌آلات و صنایع کمکی، تجهیزات گرما و کنترل، قالب، هیدرولیک و پنوماتیک، روش‌های بازیافت و... ارائه می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و به ویژه یافتن بازارهای وسیع در منطقه اوراسیا است و از این رو اهمیت زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

ملکی‌فر افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در این نمایشگاه در کنار آشنا شدن با زیست‌بوم فناوری و نوآوری و زیرساخت‌های فناورانه دیگر کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه، دستاوردهای تولیدی و تخصصی خود را نیز به نمایش می‌گذارند تا با معرفی توانمندی‌های خود مشتریانی از این کشورها برای محصولات و خدمات خود بیابند. از اهداف اصلی این نمایشگاه بازارسازی و صادرات برای محصولات دانش‌بنیان در فراسوی مرزها است.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در این نمایشگاه با حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور توسعه بازارهای بین‌المللی این شرکت‌ها برگزار می‌شود و از دیگر برنامه‌های پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به برگزاری جلسات B2B و به‌هم‌رسانی تجاری با شرکت‌های خارجی در محل پاویون اشاره کرد.
ایشان افزود: این نمایشگاه میزبان بیش از 300 شرکت از کشورهای ایران، چین، ایتالیا، اتریش، امارات متحده عربی، آلمان، کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، سویس، هنگ‌کنگ و پرتغال است و حدود 52هزار بازدیدکننده حرفه‌ای از آمریکا، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا، شامل بیش از 7هزار بازدیدکننده بین‌المللی از 106 کشور و 44هزار بازدیدکننده از کشور ترکیه، از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

ارسال نظرات
نیازمندیها