کد خبر: ۲۳۰۸۷
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵

188 مجموعه آزمایشگاهی حوزه زیست‌فناوری را توسعه دادند

یکی از حوزه‌هایی که با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی توسعه یافته است، عرصه زیست‌فناوری به عنوان یکی از پرکاربردترین حوزه‌های فناورانه در کشور و دنیا است.

به گزارش« نبض فناوری» شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشتاز و نقطه اتصال مراکز و فعالان حوزه آزمایشگاهی تلاش می‌کند شرایطی فراهم شود تا دستگاه‌ها و خدمات مرتبط با حوزه‌های مختلف فناورانه در دسترس باشند و به دست علاقه‌مندان به این حوزه‌ها برسند.

پژوهشگران، اساتید دانشگاهی، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و غیره از جمله مخاطبانی هستند که به این خدمات و دستگاه‌ها نیاز دارند تا بتوانند گامی اثرمند در زمینه توسعه حوزه‌های فناورانه فعالیت خود بردارند.

یکی از این حوزه‌ها، زیست‌فناوری است. عرصه‌ای فناورانه که به همت 188 مجموعه آزمایشگاهی و حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه یافته است. این کار به اشتراک‌گذاری 5 هزار و 87 دستگاه منجر شده است.

آزمایشگاه آنزیم دانشکده علوم زیستی(دانشگاه تربیت مدرس)، آزمایشگاه آنالیز آنتی باکتریال پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز)، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی و توکسیکوژنومیکس مرکز تحقیقات علوم دارویی( دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران)، آزمایشگاه بیوتکنولوژی میکروبی و کشت سلول دانشکده علوم و فناوری زیستی( دانشگاه شهید بهشتی)، آزمایشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مجتمع آزمایشگاهی( دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)، آزمایشگاه بیولوژی مولکولی گیاهی گروه کشاورزی(دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، آزمایشگاه تحقیقات دارویی و ترکیبات هتروسیکل دانشکده شیمی(دانشگاه علم و صنعت ایران) و غیره از جمله این مجموعه‌ها است.

همچنین از جمله تجهیزات اشتراک‌گذاشته شده می توان به «آسیاب مخلوط کن»، «اتاقک آزمون دما و رطوبت»، «اتاقک رشد»، «اتاقک پرتو فرابنفش»، «اتوکلاو»، «الکتروفورز»، «انکوباتور سرد اندازه گیر اکسیژن بیولوژیکی»، «تشعشع سنج»، «خشک کن و گرانول ساز بستر سیال»، «دستگاه آزمون رفتاری میدان باز» و غیره اشاره کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی