کد خبر: ۲۳۱۱۳
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

شرکت نرم افزاری اطلاعات میلیون‌ها برزیلی را لو داد

سهل انگاری یک شرکت نرم افزاری برزیلی که خدمات مدیریت شبکه‌های وای –فای ارائه می‌دهد موجب افشای اطلاعات میلیون‌ها برزیلی و مؤسسات مشهور در این کشور شد.

به گزارش «نبض فناوری»، زد دی نت اعلام کرد، این شرکت که دبلیو اسپات نام دارد، نرم افزاری را عرضه کرده که به صاحبان مشاغل امکان می‌دهد تا شبکه‌های وای فای خود را ایمن کنند و بدون نیاز به کلمه عبور خدمات آنلاینشان را به مشتریان ارائه دهند.

نقص این نرم افزار اولین بار توسط مؤسسه امنیتی سیفتی دیتکتیوز شناسایی شد. پیکربندی اشتباه خدمات این شرکت بر روی سرویس کلود آمازون باعث افشای ده گیگابایت اطلاعات مشتریان آن شده است.

بعد از افشای این موضوع در تاریخ ۷ دسامبر، دبلیو اسپات مشکل یادشده را برطرف کرد. محققان خاطرنشان کرده اند که حدود ۲۲۶۰۰۰ فایل در این نشت اطلاعاتی افشا شده است. از جمله موارد افشاشده می‌توان به اطلاعات شخصی تقریباً ۲.۵ میلیون نفر اشاره کرد که به شبکه‌های Wi-Fi عمومی ارائه شده توسط دبلیو اسپان متصل شده‌اند. از جمله مشتریان مشهور این شرکت می‌توان به پیتزا هات، ارائه دهنده خدمات مالی Sicredi و شرکت مراقبت‌های بهداشتی Unimed اشاره کرد.

این شرکت مدعی شده تنها اطلاعات ۵ درصد از مشتریانش در جریان این نشت به دست هکرها افتاده است و اطلاعات مالی حساسی مانند جزئیات کارت اعتباری افراد محفوظ مانده است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی