کد خبر: ۲۳۱۶۳
|
۰۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

دیکشنری کالینز NFT را به عنوان کلمه سال ۲۰۲۱ خود انتخاب کرد

رشد ۱۱ هزار درصدی استفاده از «NFT» یا همان «توکن غیر قابل معاوضه» در سال جاری میلادی باعث شد دیکشنری کالینز (Collins Dictionary) آن را به عنوان کلمه سال ۲۰۲۱ انتخاب کند.

به گزارش« نبض فناوری» طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا استفاده از این واژه بیش از ۱۱ هزار درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است. NFT گواهی‌هایی هستند که مالکیت دیجیتال مواردی مانند طراحی هنری، میم (Meme) یا توییت را مشخص می‌کنند. از اولین توییت جک دورسی مدیرعامل توییتر گرفته تا طرح نهنگ یک پسر ۱۲ ساله، NFT در سال جاری افراد زیادی را ثروتمند کرده است.

به گفته «الکس بیکرافت» از دیکشنری کالینز، افزایش استفاده از یک واژه مخفف مانند NFT تا این میزان، یک امر غیرعادی محسوب می‌شود. او اضافه کرد:

اینکه آیا NFT تاثیرگذاری پایداری خواهد داشت هنوز مشخص نیست، اما حضور ناگهانی آن در مکالمات سراسر جهان، به وضوح آن را به عنوان کلمه سال ما تبدیل می‌کند.

NFT یکی از سه کلمه حوزه فناوری محسوب می‌شود که اخیرا وارد فهرست کلمات کالینز شده است. همچنین کلمات دیگری مانند «crypto» کوتاه شده ارز دیجیتال (cryptocurrency) مانند بیت کوین و «metaverse» که دنیای مجازی سه بعدی را توصیف می‌کند نیز در این فرهنگ لغت وجود دارند.

کلمات دیگری که به تازگی وارد آن شده‌اند، شامل موارد زیر می‌شود:

Climate anxiety: نگرانی‌های فزاینده مردم نسبت به تغییرات آب و هوایی
Neopronoun: کلماتی که به عنوان ضمیر عمل می‌کنند اما به جنسیت خاصی اشاره ندارند
Cheugy: یک اصطلاح عامیانه که برای توصیف یا رد کردن هر چیز ناامیدکننده‌ای استفاده می‌شود
همچنین سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا و تاثیر بسیار زیاد آن و قرنطینه خانگی مردم سراسر جهان، واژه «lockdown» یا همان قرنطینه به عنوان کلمه سال ۲۰۲۰ انتخاب شده بود.

از جمله واژه‌ها دیگر لیست کلمات برتر سال جاری می‌توان به «Pingdemic» اشاره کرد که به دنبال قوانین خودانزوایی و فشار بر نیرو کار در سراسر بریتانیا ایجاد شده است. همچنین به گفته کالینز، دو واژه «Hybrid working» (شیوه کار ترکیبی) و «double-vaxxed» (دریافت دو دوز واکسن) نیز رشد زیادی داشته‌اند.
منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی