کد خبر: ۲۳۱۸۹
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸

مقامات ایتالیایی اپل و گوگل را به پرداخت جریمه ۱۱ میلیون دلاری متهم کردند

اپل و گوگل توسط سازمان نظارت بر رقابت ایتالیا به دلیل ناتوانی در کسب رضایت یکی از کاربران در استفاده از داده‌های آن‌ها در فعالیت‌های تجاری خود حدود ۱۱.۳ میلیون دلار جریمه شدند.

به گزارش« نبض فناوری» طبق گزارش اعلام شده از سوی AGCM هر دو غول حوزه فناوری متهم شده‌اند که به کاربران خود اطلاع‌رسانی درستی نکرده‌اند که چه زمانی از داده‌های آن‌ها به این روش استفاده می‌شود و همین امر مانع از آن می‌شود که مشتریان رضایت خود را از این دو شرکت اعلام کنند.

همچنین این دومین باری است که اپل در هفته جاری توسط سازمان تنظیم مقررات ایتالیایی جریمه می‌شود. غول فناوری روز سه شنبه نیز به دلیل محدودیت‌ها خود برای افرادی که مجاز به فروش محصولات اپل و بیتز در فروشگاه آمازون ایتالیا هستند، حدود ۲۲۵ میلیون دلار جریمه شده بود. سازمان ایتالیایی اعلام کرد که توافق سال ۲۰۱۸ بین اپل و آمازون باعث می‌شود که فقط برخی از فروشندگان مجاز به فروش محصولات در Amazon.it هستند و افزود که این امر قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.

علاوه بر جریمه نقدی، از هر دو شرکت خواسته شد تا به این محدودیت‌ها پایان دهند.

هر دو شرکت اپل و آمازون اعلام کردند که نسبت به جریمه‌های اعلام شده در روز سه‌شنبه درخواست تجدید نظر خواهند کرد. کوپرتینویی‌ها ادعا دارند که توافقنامه‌هایی از این قبیل برای تضمین خرید محصولات اصلی توسط مشتریان به وجود آمده است. آمازون نیز این جریمه را ناموجه خواند و اعلام کرد که این معامله به نفع مشتریان ایتالیایی است که می‌توانند به جدیدترین محصولات اپل و بیتز دسترسی داشته باشند.

با این وجود، اپل و گوگل هنوز نسبت به جریمه جدید مقامات ایتالیایی واکنش نشان نداده‌اند، اما بعید به نظر می‌رسد که جریمه ۱۱.۳ میلیون دلاری حتی در ترازنامه این دو شرکت ثبت شود. اپل اخیرا گزارش کرده بود که در سه ماهه گذشته ۸۳.۴ میلیارد دلار درآمد داشته و این میزان برای غول موتور جستجو ۶۵.۱ میلیارد دلار بوده است.
منبع: دیجیاتو

برچسب ها: گوگل اپل دلار جریمه
ارسال نظرات
سهم لوکس‌ها از بازار و ارز موبایل جنجال واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار
وبگردی