کد خبر: ۲۳۲۶۴
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۰

پردازنده‌های موبایل Intel Alder Lake-P اکنون در دسترس مشتریان قرار دارد

پردازنده‌های دسکتاپ Alder Lake-S اینتل در اوایل این ماه با سر و صدای زیادی به صحنه آمدند. اینتل توانست تاج بازی را از AMD با دو تا از بهترین CPU‌ها برای بازی (Core i9-12900K و Core i5-12600K) پس بگیرد و در عین حال از حافظه DDR5 و رابط PCIe 5.0 پشتیبانی کند. اینتل در توییتی اعلام کرد که پردازنده‌های موبایل Alder Lake-P آینده‌اش اکنون برای مشتریان ارسال می‌شوند تا در لپ‌تاپ‌هایشان جای بگیرند.

به گزارش «نبض فناوری»، این شرکت جزئیات زیادی در مورد این نقطه عطف برای Alder Lake-P ارائه نکرد، اما در توییتی دیگر گفت: «به تیم‌های اینتل در سراسر جهان به دلیل تلاش و تعهدشان در ارائه این محصول تبریک می‌گوییم.»

گزارش شده است که در Alder Lake-P هر دو پیکربندی هسته اصلی در دسترس خواهد بود. SKUهای رده پایین دارای دو هسته Golden Cove Performance (P) و هشت هسته Gracemont Efficiency (E) خواهند بود و SKUهای سطح بالاتر ظاهرا دارای شش هسته P همراه با هشت هسته E خواهند بود. بنابراین، نتایج شایان این هستند که حداکثر توان Alder Lake-P در 14 هسته با 20 رشته و Alder Lake-S با 16 هسته و 24 رشته خواهد بود.

حدود دو هفته پیش، بنچمارک‌های اولیه پردازنده Core i7-12700H Alder Lake-P از طریق لپ‌تاپ‌های عرضه‌نشده Gigabyte Aero 5 XE و Hewlett-Packard Omen 17 در اینترنت لو رفت. در حالی که ما Alder Lake-S را با حافظه DDR4 و DDR5 محک زده‌ایم، هر دو سیستم با حافظه DDR4-3200 جفت شدند. طبق گزارش‌ها، این پردازنده دارای کلاک پایه 2.7 گیگاهرتز و کلاک توربو 4.6 گیگاهرتز است.

اعداد ارائه شده از عملکرد اولیه این نمونه‌ها نشان داد که Core i7-12700H نتوانست از نسل فعلی Core i7-11700H در عملکرد تک رشته‌ای Geekbench پیشی بگیرد. با این حال، این پردازنده در عملکرد چند رشته‌ای، پردازنده نسل پیشین خود و AMD Ryzen 7 5800H را در گرد و غبار پشت سرش رها کرد! البته، این‌ها معیارهای مصنوعی با سخت‌افزار بهینه‌نشده هستند، بنابراین ما علاقه‌مندیم ببینیم که سیستم‌های بهینه شده چه عملکردی با Alder Lake-P ارائه می‌دهند.

با شروع CES 2022 در اوایل ژانویه، احتمالاً به زودی اطلاعات بیشتری در مورد Alder Lake-P و ده‌ها لپ‌تاپ بازی ارسال شده از شرکای OEM اینتل خواهیم شنید که از این پردازنده‌ها استفاده خواهند کرد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی