کد خبر: ۲۳۲۹۶
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

رشد سریع مدرسه‌های هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین|نرم افزار همکلاسی برای مدیریت مدارس تولید شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت راهبرد رایانه‌ی رستاک، گفت: دسترسی مناسب به اینترنت و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بین‌المللی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کسب‌و‌کار‌های الکترونیک است که دولت باید امکان رشد و گسترش آن را برای شرکت‌ها و البته کاربران فراهم کند، همچنین آموزش استفاده از فناوری برای مردم و مدارس نیز می‌تواند به رشد سریع‌تر مدرسه‌های هوشمند در کشور کمک کند.

امید قیطانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت راهبرد رایانه‌ی رستاک، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت شرکت، اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۰ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با هدف توسعه مدیریت فناوری اطلاعات در مدارس کشور راه‌اندازی شد؛ یکی از اهداف آن ارائه راهکار‌های نوین جهت نظارت بهتر بر عملکرد تحصیلی و انضباطی دانش‌آموزان و نیز آسان‌سازی ارتباطات بین اعضای مدرسه است.

وی تصریح کرد: همچنین با ارائه راهکار‌هایی نوآورانه، به دنبال ایجاد یک بستر تحول‌سازیم، چیزی که کیفیت مدیریت آموزش را بهتر کند و در نهایت همه ما یک جامعه بهتر داشته باشیم؛ چرا که معتقدیم، مهم‌ترین بنیانی که می‌تواند منجر به رشد و پیشرفت یک جامعه شود، مدرسه بوده و سرمایه‌گذاری روی آن واقعا ارزشمند است.

قیطانی با اشاره به دستاورد‌های شاخص این شرکت، گفت: دستاورد عمده شرکت، تولید و توسعه یک نرم‌افزار یکپارچه برای مدیریت مدارس به‌نام «همکلاسی» است، سامانه همکلاسی از ۷ زیرسیستم اصلی تشکیل شده که هر کدام برای مدیریت بخش خاصی از مدرسه طراحی شده‌اند و این امکان را به مدارس می‌دهند که بدون نگرانی از پیچیدگی‌های فنی، فقط روی توسعه مدرسه خود تمرکز کنند.

مدیرعامل این شرکت مدیریت آموزش (شامل کلاس آنلاین، آزمون آنلاین، کارنامه و ثبت نمره، دفتر کلاسی الکترونیک، تصحیح آزمون، تکلیف آنلاین و گزارشات نموداری مدرسه)، مدیریت منابع انسانی (شامل نرم‌افزار حضور و غیاب، سامانه نظرسنجی و سیستم ارزیابی عملکرد)، مدیریت اطلاعات (سیستم مدیریت دانش‌آموزان، مدیریت موارد انضباطی و مدیریت فایل)، سامانه‌های مالی (نرم‌افزار‌های حسابداری مدرسه، شهریه و حقوق و دستمزد)، اتوماسیون مدارس (مدیریت کتابخانه، تغذیه، بوفه و سامانه‌های اطلاع‌رسانی و پیامک)، سیستم مدیریت محتوا (شامل مدیریت وب‌سایت و قالب مدارس) و مدیریت فرایند‌ها (ثبت‌نام الکترونیک و فرم‌ساز آنلاین مدرسه) را از زیرسیستم‌های نرم‌افزار همکلاسی عنوان کرد.

وی توسعه نرم‌افزار مدارس، مشاوره هوشمندسازی، برندینگ حرفه‌ای مدارس، خدمات دیجیتال مارکتینگ، توسعه دایرکتوری مدارس و هوش تجاری و تحلیل داده را نیز از عمده مهمترین خدمات شرکت راهبرد رایانه رستاک برشمرد.

قیطانی افزود: توسعه یک سامانه مدیریتی ماژولار و در عین حال یکپارچه که به شکل ابری (Cloud) برای مدیریت مدارس کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای همکاری با کشور‌های خارجی نداریم؛ اما در صورت فراهم بودن زیرساخت و سرمایه مورد نیاز برای ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش به کشور‌های دیگر، از این موضوع استقبال می‌کنیم و امکان صادرات نرم‌افزار را داریم.

قیطانی گفت: دسترسی مناسب به اینترنت و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بین‌المللی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کسب‌و‌کار‌های الکترونیک است که دولت باید امکان رشد و گسترش آن را برای شرکت‌ها و البته کاربران فراهم کند، همچنین آموزش استفاده از فناوری برای مردم و مدارس نیز می‌تواند به رشد سریع‌تر مدرسه‌های هوشمند در کشور کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری هوش تجاری و داشبورد‌های حرفه‌ای مدیریت مدارس، برای داشتن مدارسی که به شکل علمی و هدفمند مدیریت می‌شوند و در کنار آن ارائه آموزش‌های کاربردی برای والدین، معلمان و دانش‌آموزان برای داشتن مدارسی کارآمدتر از عمده برنامه‌های آتی این شرکت است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی