کد خبر: ۲۳۲۹۸
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

خورشید منشا آب کره زمین است

یافته جدید محققان به کشف راز ماندگار منشاء آب زمین کمک کرد و دریافتند که خورشید منبع محتمل شگفت انگیزی در این مورد است.

به گزارش« نبض فناوری»، تیمی از محققان بین‌المللی به رهبری دانشگاه گلاسکو از جمله محققان مرکز علوم و فناوری فضایی Curtin دریافتند که باد خورشیدی متشکل از ذرات باردار خورشید که عمدتاً از یون‌های هیدروژن ساخته شده‌اند، آب را روی سطح ذره های غبار سیارک هایی (که در روزهای اولیه منظومه شمسی به زمین برخورد کردند) ایجاد می شود.

یکی از محققان این یافته گفت که زمین در مقایسه با سایر سیارات سنگی منظومه شمسی بسیار غنی از آب است، و اقیانوس ها بیش از 70 درصد از سطح آن را پوشانده اند و دانشمندان مدت ها در مورد منبع دقیق همه آن متعجب بودند.

یک تئوری موجود این است که آب در مراحل پایانی شکل‌گیری آن روی سیارک‌های نوع C به زمین منتقل شده است، با این حال، آزمایش قبلی اثر ایزوتوپی این سیارک‌ها نشان می‌دهد که آنها به طور متوسط ​​با آب مطابقت ندارند.

تحقیقات ما نشان می دهد که باد خورشیدی آب را روی سطح ذرات ریز گرد و غبار ایجاد کرده است و این آب ایزوتوپی سبک تر احتمالاً باقی مانده آب زمین را تأمین می کند.

این نظریه جدید باد خورشیدی بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق اتم به اتم قطعات کوچک یک سیارک نزدیک به زمین (نوع S) معروف به ایتوکاوا است که نمونه‌هایی از آن توسط کاوشگر فضایی ژاپنی Hayabusa جمع‌آوری شد و در سال 2010 به زمین بازگشت.

این تحقیق نه تنها بینش قابل توجهی از منبع آب گذشته زمین به دانشمندان می دهد، بلکه می تواند به ماموریت های فضایی آینده نیز کمک کند در واقع اینکه چگونه فضانوردان آب کافی را بدون حمل ذخایر دریافت کنند، یکی از موانع اکتشافات فضایی آینده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که همان فرآیند هوازدگی فضایی که باعث ایجاد آب در ایتوکاوا شد، احتمالاً در سایر سیارات بدون هوا نیز رخ داده است، به این معنی که فضانوردان ممکن است بتوانند ذخایر آب تازه را مستقیماً از غبار روی سطح سیاره، مانند ماه، پردازش کنند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی