کد خبر: ۲۳۳۰۵
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۱

بیش از ۴ هزار شرکت از خدمات فن‌بازار‌ها استفاده می‌کنند

توسعه بازار محصولات فناورانه روش خود را دارد و بسیاری از شرکت‌ها به تنهایی از پس این کار برنمی‌آیند. آنها برای این کار نیازمند شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و تسهیل روند تجاری‌سازی هستند.

به گزارش« نبض فناوری» کاری نیازمند تخصص و توانمندی خاص که توسط فن‌بازارها به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود. خدماتی برای توسعه بازار فناوری که در شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به کمک بروکرها و کارگزاری‌ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

ظرایف موجود در انتقال فناوری، به اطلاع‌رسانی صحیح، مشاوره و استانداردسازی مبادلات نیازمند است، کاری که توسط فن‌بازارها انجام می‌شود. آنها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را بازی می‌کنند. در این بازار، برای فروشندگان فناوری فرصتی فراهم شده است تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را نمایش دهند و برای آن‌ها بازاریابی کنند.

خاستگاه فن‌بازارها را کشورهای شرقی آسیا می‌دانند، کشورهایی چون «ژاپن»، «چین» و «هنگ‌کنگ» که از یک دهه قبل برای تامین نیازهای فناورانه خود به به ایجاد فن بازارها کردند. اما این مفهوم نوین فناورانه سال 81 در ایران متولد شد و از آن زمان تاکنون یعنی طی 20 سال، بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

این خدمات تاکنون به 4 هزار و 342 شرکت و مجموعه متقاضی ارائه شده است و 14 هزار و 79 محصول نیز در این شبکه ارائه شده است. در حال حاضر بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور در اختیار این مرکز قرار دارد.

اجرای برنامه‌های متعدد ملی و بین‌المللی، ایجاد شبکه گسترده فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، راه‌اندازی شبکه کارگزاران حرفه‌ای تبادل فناوری و سایر ابزارهای قانونی، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم و در نهایت توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور به عنوان مهم‌ترین ماموریت‌‌ها توسط شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است.

ارسال نظرات
جابجایی مسافران با سرعت بالا؛ چین هواپیمای فضایی می سازد
حذف پیام‌ها در واتساپ چگونه انجام می‌شود چگونه چت‌های حذف شده WhatsApp را بازیابی کنیم؟
وبگردی