کد خبر: ۲۳۳۴۸
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰

کاهش رشد قارچ و باکتری در کف پا با جوراب‌های حاوی نانو نقره

یک شرکت‌ دانش بنیان با تولید جوراب‌های حاوی نانو نقره، باعث کاهش رشد قارچ و باکتری در کف پا شده است.

به گزارش« نبض فناوری»، یکی از شرکت‌های تولیدی با استفاده از نانوذرات نقره جوراب‌های آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه کرده است. هنگامی‌که پا عرق می‌کند باکتری در الیاف جوراب رشد کرده و بوی بد نیز به همراه دارد؛ از این رو جوراب‌های آنتی‌باکتریال می‌تواند از بیماری‌ها و عفونت‌های مربوط به پا جلوگیری کند.

بر این اساس یکی از شرکت‌های تولیدکننده، جوراب آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه کرده که دارای اثر ضد باکتریایی است؛ چرا که با استفاده از نانو ذرات نقره بیش از ۶۵۰ نوع باکتری حذف خواهد شد. این نانوذرات فعالیت‌های ضد قارچی شدیدی نیز در مقابل بعضی از عفونت‌های قارچی از خود نشان می‌دهند.

نانوذرات نقره با ترکیبات سولفور و فسفر پروتئین‌های غشا واکنش داده و بر روی مورفولوژی و ساختار سلول باکتری اثر گذاشته و موجب مرگ آن می‌شود. با کاهش اندازه ذره، رهایش یون‌های نقره افزایش‌یافته که این موجب افزایش فعالیت‌های ضد باکتریایی آن‌ها می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، پای هر انسان معمولا میزبان حدود ۲۵۰ هزار باکتری است که دراثر رطوبت، محیطی مناسب برای رشد انواع قارچ‌های پوستی است. استفاده از جوراب‌های مناسب به‌ویژه جوراب‌های آنتی‌باکتریال و استفاده درست و عوض کردن به موقع، پا را از گزند این باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی در امان می‌دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی