کد خبر: ۲۳۳۵۳
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۰

چرایی مشارکت سازمان‌ها در اکوسیستم‌های هویت دیجیتال

جهان به سمت دیجیتالی شدن در حال حرکت است و ضرورت دارد تا نقش سازمان‌ها در اکوسیستم دیجیتال معلوم شود.

به گزارش« نبض فناوری»، دولت‌ها روی اکوسیستم‌های هویت دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. این امر بر خدمات سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد و نقش کسب‌وکار‌ها در این اکوسیستم‌ها باید مشخص شود. پس از آن باید استراتژی‌های مربوط را اجرا کنند و استفاده از اعتبارنامه قابل اعتماد در سازمان‌های مختلف برای کاربران باید فعال شود. با این کار آگاهی آنها از اشتراک گذاری داده‌ها افزایش می‌یابد. حرکت به سمت اکوسیستم‌های هویت دیجیتال به ایجاد خدمات کارآمدتر، ایمن و قابل اعتمادتر کمک می‌کند. اکوسیستم‌های هویت دیجیتال امکان ذخیره و اشتراک‌گذاری اعتبارنامه‌ها را فراهم می‌کنند. حفاظت از داده‌ها و امکان تأیید اطلاعات به شیوه‌ای کارآمد میسر می‌شود. این می‌تواند نیاز به مکانیسم‌های گران قیمت اثبات هویت را برطرف کند و کاربران دریافت خدمات دیجیتال را ترجیح می‌دهند.

هویت دیجیتال

در ژوئن ۲۰۲۱، اتحادیه اروپا استفاده از کیف پول دیجیتالی را تحت مقررات اصلاح شده eIDAS پیشنهاد کرد. این محصول خدمات شناسایی الکترونیکی و اعتماد را برای تراکنش‌های الکترونیکی در بازار داخلی اتحادیه اروپا پوشش می‌دهد. در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۰ متخصص صنعت، سیاست گذار و کسب‌وکار برای ایجاد یک راهنمای تعاملی جدید در اکوسیستم‌های هویت دیجیتال گرد هم آمدند. در ادامه پنج دلیل مشارکت سازمان‌ها در اکوسیستم‌های هویت دیجیتال آورده شده است.

کیف پول دیجیتالی

۱) آمادگی پذیرش مقررات نوظهور

بسیاری از دولت‌ها اخیراً قوانین و چارچوب‌های جدید از جمله چارچوب هویت دیجیتال اروپایی و چارچوب اعتماد دیجیتالی انگلیس را برای هویت دیجیتال پیشنهاد کرده‌اند. این امر به طرق مختلف بر سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، برای درخواست اعتبار مشتری باید هویت خود را به صورت دیجیتالی تأیید کند. نحوه ارزیابی ریسک توسط سازمان تغییر می‌کند و سازمان‌ها باید برای این تغییرات آماده باشند.

۲) توانایی استخدام، مدیریت و اعتماد به نیروی کار دیجیتال

همه گیری کووید-۱۹ باعث تغییری تاریخی در بازار کار شد. با اعمال قرنطینه در بسیاری از کشورها، کار در منزل عادی شد. برخی کارشناسان تخمین می‌زنند حتی با وجود اتمام قرنطینه تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷۰ درصد از راه دور کار می‌کنند. با این حال برای تأیید هویت کارمند، اعتماد بیشتری لازم است. در ۲ سال اخیر جعل گواهی اشتغال تقریباً ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. اکوسیستم‌های هویت دیجیتال دقت و امنیت را افزایش می‌دهند و فرآیند‌های منابع انسانی سازمان‌ها دیجیتالی می‌شوند.

 نیروی کار دیجیتال

۳) تعامل بهتر با مشتریان

داشتن روابط مستقیم با مشتریان خواسته بیشتر سازمان‌هاست. هویت مشتریان برای سازمان‌ها اهمیت دارد. مشتری باید بر میزان داده‌هایی اشتراکی با یک سازمان کنترل داشته باشد. مشتری می‌تواند نحوه اشتراک گذاری اطلاعات را انتخاب کند.

تعامل با مشتریان

۴) حمایت از صنعت گردشگری و توریسم

صنعت گردشگری به دلیل تأثیرات همه گیری کرونا با مشکل مواجه شده است. درآمد صنعت هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۷۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و انتظار نمی‌رود که تا سال ۲۰۲۴ بهبود یابد. طبق گزارش‌ها اقتصاد جهان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بیش از ۴ تریلیون دلار ضرر دیده است. این اکوسیستم از سفر یکپارچه پشتیبانی می‌کند و در نهایت سفر‌ها افزایش می‌یابند. اشتراک داده‌های هویتی مانند وضعیت سلامتی قبل از سفر انجام می‌شود.

 صنعت گردشگری

۵) کاهش هزینه و خطر تقلب در هویت

دیجیتالی شدن صنایع و فرآیند‌ها در جامعه بیشتر می‌شود. هزینه‌ها و تقلب در سازمان‌ها کاهش پیدا می‌کند. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۴.۴ میلیون مصرف کننده قربانی کلاهبرداری شدند. به عنوان مثال فرآیند‌های دستی اثبات هویت دیجیتالی می‌شود.

کلاهبرداری

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی