کد خبر: ۲۳۳۷۹
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

تولید داروی زخم معده به دست محققان ایرانی

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان از تولید تولید داروی درمان زخم معده توسط محققان ایرانی در آینده خبر داد.

محمد رضا فاضلی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: بیش از ۶۰ الی ۷۰ پایان نامه دانشجویی شرکت دانش بنیان ما در خصوص پروبیوتیک‌ها تهیه شده که بعد از ارائه آن‌ها تصمیم به تجاری سازی آن‌ها گرفته شد. با مستقر شدن در مرکز رشد دانشگاه داروسازی علوم پزشکی ماده موثر پروبیوتیک‌ها را تولید کردیم.

او افزود: بخش عمده محصولات این شرکت دانش بنیان را پروبیوتیک‌ها تشکیل می‌دهند زیرا به آنها در علم پزشکی و دارو سازی توجه زیادی شده است و برای درمان، کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها به وفور استفاده می‌شود.

فاضلی با اشاره به منبع اصلی فراورده‌های پروبیوتیک‌ اظهار کرد: منبع اصلی فراورده‌های پروبیوتیک، میکروب‌ها و باکتری های مفید و غیر مضر بدن هستند. ما تنها شرکتی هستیم که ماده موثر فراورده‌های پروبیوتیک‌ را تولید کرده و هیچ نیازی به واردات نداریم. فراورده‌های پروبیوتیک در درمان بیماری‌های گوارشی، نازایی و مخاطی بسیار اهمیت دارد.

او ادامه داد: تولید محصولی اصیل یکی از مسائلی بود که شرکت دانش بنیان ما برای اجرا و عملی کردن آن تلاش کرد. به دلیل از بین رفتن میکروب‌های مفید بدن توسط آنتی بیوتیک ها، بیماری‌هایی مانند ام اس در افراد شکل می‌گیرد. دارویی در دست تولید داریم که در درمان زخم معده به بیماران کمک می‌کند تا بهبود یابند

منبع:باشگاه

برچسب ها: زخم معده دارو محقق
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی