کد خبر: ۲۳۳۸۲
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

اپلیکیشنی برای افزایش بازدهی محصولات کشاورزان

یک استارت‌آپ تایلندی با ارائه اپلیکیشنی برای کشاورزان، بازده محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد.

به گزارش« نبض فناوری»، استارت‌آپ تایلندی Ricult در تلاش است تا به کشاورزان در تایلند و پاکستان کمک کند تا با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بازدهی محصولات را بهبود بخشند. به گزارش خود Ricult، تاکنون ۴۰۰ هزار کشاورز تایلندی در این اپلیکیشن ثبت نام کرده‌اند.

این اپلیکیشن الگو‌های آب و هوا را تجزیه و تحلیل می‌کند و به کشاورزان اعلام می‎کند که چه زمانی باید دانه‌های خود را در خاک قرار دهند و چه زمانی کود اضافه کنند. استارت‌آپ تایلندی، نسل جدیدی از کارآفرینان فناوری را آموزش می‎دهد مانند Aukrit Unahalekhaka، که ایده ایجاد برنامه‌ای را مطرح کرد که به کشاورزان کمک می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی بازدهی خود را افزایش دهند.

Unahalekhaka و عثمان جاوید، پس از بازگشت از ایالات متحده، Ricult را در سال ۲۰۱۶ تأسیس کردند. هدف این استارت آپ بهبود معیشت کشاورزان در تایلند و پاکستان است. شریک او تجارت را در پاکستان انجام می‌دهد، در حالی که Unahalekhaka بر تایلند نظارت می‌کند، او بر استان‌های مرکزی لوپبوری، سارابوری و کورات تمرکز می‌کند و به ویژه با کشاورزان ذرت و کاساوا کار می‌کند.

اپلیکیشن راهنمایی کننده کشاورزان

موسس این استارتاپ، Unahalekhaka: در دو سال گذشته، ما با بانک‌های مرکزی و بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی کار کرده‌ایم. ما نشان داده‌ایم که فناوری ما درآمد کشاورزان را حداقل ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

برنامه Ricult به کشاورزان امکان دسترسی به داده‌ها را می‌دهد تا به آن‌ها در تصمیم‌گیری بهتر در طول چرخه کشاورزی کمک کند. این پلتفرم الگو‌های آب و هوا را تجزیه و تحلیل می‌کند و به کشاورزان توصیه می‌کند که چه زمانی دانه‌های خود را در خاک قرار دهند و چه زمانی کود اضافه کنند.

واداشتن کشاورزان در تایلند به پذیرش فناوری جدید آسان نبود

Unahalekhaka گفت: ”آوردن فناوری جدید برای تغییر کامل روش کشاورزی کشاورزان در ابتدا یک چالش بود. اما پس از گذراندن زمان برای دریافتم که چگونه آن‌ها را متقاعد کنم و چگونه برنامه را برای آن‌ها آسان کنم».

خشکسالی سالانه و شرایط بد آب و هوا، که منجر به کاهش عملکرد محصول شده است یکی از مشکلات جدی کشاورزان است که این اپلیکیشن به آن پردازد. به دلیل همین نگرانی‌ها، دستیابی اعتماد کشاورزان دشوار است.

افزایش درآمد کشاورزان به کمک یک اپلیکیشن

Ricult برای ارائه این برنامه هزینه‌ای از کشاورزان دریافت نمی‌کند. در عوض، هنگام درخواست وام از بانک‌ها کارمزد و کمیسیون دریافت می‌کند. Unahalekhaka گفت که او مراقب محافظت از این نوع داده‌های شخصی با توجه به قانون حفاظت شخصی تایلنداست که دولت قرار است تا ژوئن سال آینده اجرای آن را آغاز کند. (مفاد این قانون تعیین شده است، اما در پی همه گیری، شرکت‌ها در تایلند از دولت خواستند تا به آن‌ها فرصت دهد تا فرآیند‌های داخلی را برای رویایی با آن آماده کنند.)

اپلیکیشن راهنمایی کننده کشاورزان

Ricult به سرعت در حال رشد است و موسس آن گفت که برنامه‌هایی برای گسترش به ویتنام و فیلیپین دارد. با بنیاد بیل و ملیندا گیتس به عنوان حامیان آن، او به افزایش سرمایه خود سرعت می‌بخشد. او گفت که این شرکت امیدوار است تا سال آینده به سوددهی برسد.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی