کد خبر: ۲۳۴۲۶
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۵

بومی‌سازی کالایی تحریمی برای امنیت خودرو/ صادرات آنتن‌های ماهواره‌ای دانش‌بنیان به عراق و سوریه

ارسال و دریافت ماهواره‌ای برای واحدهای سیار و مکان‌هایی که درآن ارتباط عادی وجود ندارد با یک محصول دانش‌بنیان ممکن شد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محمد ایزدی مدیرعامل فناوری ارتباطات سیار اشتاد پارس با اشاره به این‌که این آنتن روی خودرو بسته می‌شود و در حالت عادی پارک است، گفت: یک‌سری کنترل‌کننده داخل خودرو نصب می‌شود که بیست ماهواره فعال قابل ضبط دارد و با انتخاب هر ماهواره، آنتن به طور اتوماتیک در کمتر از ۲ دقیقه قفل می‌کند که می‌توان ارسال و دریافت را انجام داد.

طیف استفاده گسترده

از این محصول در حوادث غیرمترقبه و شبکه‌های مدیریت بحران، شبکه‌های نفتی، شبکه‌های بانکی، مراقبت از مرزها، ارتباطات فرماندهی نظامی، نظارت تصویری بهنگام در جاده‌ها، ارتباطات مخابرات تلفن ثابت و سیار در مناطق دوردست و مواقع بحران استفاده می‌شود.

همچنین برای واحدهای سیار خبری تلویزیونی و رسانه‌های ارتباط‌جمعی، شبکه‌های تحقیقاتی میدانی در مناطق دورافتاده، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور و مواردی از این دست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این آنتن‌ قابلیت نصب روی انواع خودروهای سواری، وانت، کامیونت، اتوبوس، تریلرهای یدک اختصاصی قابل‌حمل توسط خودروهای سبک و سنگین را دارد، به همین علت یکی از کاربردهای زیاد آن در ایران برای استفاده دستگاه‌های خودپرداز سیار است.

صادرات در کنار صرفه‌جویی ارزی

این محصول در کنار ارزآوری، صرفه‌جویی ارزی بالایی به همراه داشته است و همچنین توانستیم تمام نیازهای صداوسیما، بانک‌ها، نظامی‌ها و شرکت‌های خصوصی را تأمین می‌کنیم. تقریباً حدود ۱۲ نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم در ارتباط با این محصول مشغول به فعالیت هستند.

می‌توان گفت تمام اجزای این محصول از قبیل طراحی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تماماً در داخل کشور تولید شده است و یک محصول بومی‌سازی شده محسوب می‌شود.

به علت تحریم‌ها و کاربرد نظامی این محصول، ورود آن به کشور ممنوع شده است و در حال حاضر تنها تولیدکننده آن هستیم، همچنین این آنتن به کشورهای عراق و سوریه صادرات نیز داشته است.

استفاده آسان و مقاوم نسب به آب‌وهوا

این محصول نصب و حمل‌ونقل بسیار آسانی دارد و استفاده از آن ساده است و با نیم ساعت آموزش می‌توان نحوه کار با آن را یاد گرفت، در صورتی که برای استفاده از نمونه‌های خارجی نیاز به متخصص است.

از دیگر مزایا این محصول می‌توان به قیمت پایین آن اشاره کرد، همچنین این آنتن بسیار سبک است و نسبت به آب‌وهوای ایران مقاومت بالایی دارد، به عنوان مثال این آنتن‌ها در بوشهر و بندرعباس بدون هیچ‌گونه مشکلی در حدود 10 سال است که کار می‌کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی