کد خبر: ۲۳۴۷۴
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۹

کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن چیست؟

اگر می‌خواهید صاحب ارز دیجیتال شوید به یک کیف پول ارزدیجیتال نیاز خواهید داشت. استفاده از این کیف امکان می دهد رمزارز خود را ایمن نگه دارید و تراکنش انجام دهید.

به گزارش« نبض فناوری»،  یک کیف پول ارزدیجیتال هیچ شباهتی به کیف پول معمولی و واقعی شما ندارد. وقتی بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را می‌خرید، کیف پول ارزدیجیتال هویت شما  و شامل آدرس آن نحوه ثبت خرید و فروش شما در بلاکچین است.

به همین دلیل، از نظر فنی هنگام انجام هر کاری با ارزهای دیجیتال نیازی به کیف پول ندارید: می‌توانید آنها را در صرافی که آنها را خریداری کرده‌اید بگذارید.

اگر ترجیح می دهید صرافی و کیف پول خود را جدا نگه دارید، کیف پول هایی مانند Electrum و Mycelium ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشند.

کیف پول گرم در مقابل کیف پول سرد

همه موارد فوق نمونه هایی از کیف پول های نرم افزاری هستند که به عنوان کیف پول گرم یا نیز شناخته می شوند. ذخیره سازی گرم به این معنی است که کیف پول به اینترنت متصل است و می توانید از آن برای پرداخت مستقیم و همچنین به دست آوردن ارزهای دیجیتال جدید در زمان واقعی استفاده کنید.

در طرف دیگر ذخیره سازی گرم، جای تعجب نیست که ذخیره سازی سرد است. این بدان معنی است که کیف پول به اینترنت متصل نیست و در واقع تنها کاری که انجام می دهد این است که کلیدهای شما را ذخیره می کند. تقریباً در همه موارد، این بدان معنی است که شما از یک کیف پول سخت افزاری استفاده می کنید. این معمولاً نوعی کلید USB است که به رایانه خود وصل می‌کنید و سپس به شما امکان می‌دهد به صرافی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول های کاغذی (جایی که کدهای دسترسی خود را روی یک تکه کاغذ یادداشت می کنید) از نظر فنی نیز نوعی ذخیره سازی سرد هستند. همانطور که می توانید تصور کنید، این کار ایمن نیست.

کیف پول سخت افزاری در مقابل نرم افزاری

اگرچه مرز مشخصی بین کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد؛ اما گاهی این خط کمی محو می‌شود. به عنوان مثال، می توانید از یک کیف پول سخت افزاری برای دسترسی به فضای ذخیره سازی گرم خود استفاده کنید و می توانید از یک رابط نرم افزاری برای به روز رسانی فضای ذخیره سازی سرد خود استفاده کنید.

جدا از این موارد حاشیه ای، می توانید فرض کنید که کیف پول های نرم افزاری برای ذخیره سازی گرم و کیف پول های سخت افزاری برای سرد هستند. در عمل، این بدان معناست که شما از کیف پول نرم افزاری خود برای تجارت ارزهای دیجیتال و خرید با آن استفاده می کنید. ذخیره سازی سرد بیشتر برای افرادی است که به دنبال خرید ارزهای دیجیتال و نگه داری رمزنگاری هستند.

اگر می‌خواهید همین الان مقداری ارز دیجیتال را با قیمت ارزان بخرید و سپس در صورت افزایش قیمت آن را نقد کنید، ذخیره‌سازی سرد بهترین گزینه برای شماست. هر گزینه ای را که انتخاب کردید باید رمز عبور خود را حفظ و رمزهای عبور کیف پول خود را ایمن نگه داشته اید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی