کد خبر: ۲۳۵۷۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

ناسا تصاویری از خورشید گرفتگی از فضا را به اشتراک می گذارد

ناسا گفت که فضاپیمای رصدخانه Deep Space Climate سایه خورشید گرفتگی را هنگام عبور از قطب جنوب ثبت کرده است.

به گزارش« نبض فناوری»، آخرین خورشید گرفتگی امسال هفته گذشته رخ داد و از اکثر نقاط جهان قابل مشاهده نبود. این ماه گرفتگی از قطب جنوب قابل مشاهده بود، در حالی که مردم برخی از کشورهای دیگر مانند استرالیا و نیوزلند توانستند خورشید گرفتگی جزئی را مشاهده کنند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی از فضا دیده می شود، خورشید گرفتگی کامل چگونه ظاهر می شود؟ ناسا تصاویر گرفته شده از رصدخانه فضایی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که سایه ماه را هنگام عبور از قطب جنوب نشان می داد.

ناسا در توضیح این پست نوشت: «آیا تا به حال خورشید گرفتگی کامل را دیده‌اید؟ در مورد دیدن خورشید گرفتگی کامل از فضا چطور؟ آژانس فضایی اعلام کرد که فضاپیمای Deep Space Climate Observatory را هنگام عبور از قطب جنوب به تصویر کشید.

به گفته آژانس، سایه به شکل مخروطی که به فضا امتداد می‌یابد، مقطع دایره‌ای دارد که به راحتی در هنگام خورشید گرفتگی قابل مشاهده است.

تصاویر دوم و سوم در این پست نشان می‌دهند که ماه‌گرفتگی از منظر دیگری چگونه به نظر می‌رسد. در پیش زمینه یک بخش روسی از آزمایشگاه مداری قابل مشاهده است.

ناسا همچنین در این پست توضیح داد که چگونه خورشید گرفتگی رخ می دهد: «خورشید گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که ماه بین خورشید و زمین حرکت می کند، سایه ای بر روی زمین ایجاد می کند و نور خورشید را به طور کامل یا جزئی در برخی مناطق مسدود می کند. برای اینکه خورشید گرفتگی کامل رخ دهد، خورشید، ماه و زمین باید دقیقاً در یک راستا باشند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی