کد خبر: ۲۳۶۵۰
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ بشناسید

متا بیشترین تعداد کاربران جهان را در ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد

به گزارش «نبض فناوری»، فیس‌بوک، یوتیوب، واتس‌اپ و مسنجر (messenger) فیس‌بوک محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ۲۰۲۱ به شمار می‌آیند. در این میان شرکت مادر متا با مجموع ۷.۵ میلیارد کاربر در چهار پلتفرم خود، پادشاه رسانه‌های اجتماعی است.

متا (Meta) که قبلاً با اسم فیس‌بوک شناخته می‌شد، مالک چهار پلتفرم پراستفاده از پنج پلتفرم است. بخش عظیمی از کاربران متا در واقع کاربران پلتفرم فیس‌بوک هستند که حدود ۲.۹ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ بشناسید

اینفوگرافی غول‌های شبکه‌های اجتماعی در ۲۰۲۱

بیشترین کاربران فیس‌بوک از نظر جغرافیا به ترتیب در هند (۳۵۰ میلیون کاربر)، ایالات متحده آمریکا (۱۹۳.۹ میلیون کاربر) و اندونزی (۱۴۲.۵) زندگی می‌کنند. واتس‌اپ پلتفرم دیگر متا است که حدود دو میلیارد کاربر دارد و در رتبه سوم پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی از نظر تعداد کاربران قرار داد. بیشترین تعداد کاربران این اپ در هند (۳۹۰ میلیون کاربر) و برزیل (۱۰۸ میلیون کاربر) هستند.

ویژوال کپیتالیست اعلام کرد، جایگاه دوم بعد از شرکت مادر متا را تنسنت با سه‌ پلتفرم وی‌چت، Qzone و QQ از آن خود کرده است. به طور متوسط در وی‌چت هر روز 45 میلیارد پیغام ردوبدل می‌شود.

محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ بشناسید

متوسط تعداد کاربران ماهانه ۱۰ رسانه اجتماعی محبوب

آلفابت با یوتیوب در رتبه سوم قرار گرفته است. این پلتفرم پخش ویدئو که در ۲۰۰۵ تاسیس شد در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون تولیدکننده محتوا دارد که تقریباً در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوای ویدئویی به اشتراک می‌گذارند.

با فاصله اندک از آلفابت، Bytedance در رتبه چهارم جا گرفته است که در مجموع ۱.۶ میلیارد کاربر در دو پلتفرم خود تیک‌تاک و Douyin دارد.

در حال حاضر حدود ۴.۵ میلیارد نفر در جهان از یکی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یعنی تقریباً ۵۷ درصد جمعیت دنیا روزانه حدود ۲.۵ ساعت را در این پلتفرم‌ها می‌گذرانند. با وجود کاربران پرتعداد شبکه‌های اجتماعی، فقط معدودی از پلتفرم‌های محبوب جهان بازار را تحت کنترل دارند.

منبع/ پیوست

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی