کد خبر: ۲۳۶۵۴
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۰

نگرانی نخست وزیر هند از خطرات ارز رمزها

نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز جمعه اظهار داشت فناوری‌های نوظهور مانند ارزهای دیجیتال باید برای تقویت دموکراسی استفاده شوند نه اینکه آن را تضعیف کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، سیاست گذاران در هند می‌گویند تراکنش‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال می‌تواند به ثبات اقتصاد کلان و استحکام مالی هند آسیب برساند و این امر موجب نگرانی دولت هند شده است.

دولت مودی پس از برنامه‌ریزی اولیه برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال، تصمیم خود را تغییر داد و قوانینی را برای نظام مند کردن استفاده از این ارزها وضع خواهد کرد.

مودی در یک نشست مجازی به میزبانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت: «ما باید به طور مشترک هنجارهای جهانی را برای فناوری‌های نوظهور مانند رسانه‌های اجتماعی و ارزهای دیجیتال شکل دهیم تا از آنها برای تقویت دموکراسی استفاده شود، نه برای تضعیف آن.»

طبق برآوردهای انجام شده توسط فعالان صنعت ارز رمز در هند، حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال در هند وجود دارند که مجموع دارایی‌های آنها در قالب ارزهای دیجیتال به حدود ۴۰۰ میلیارد روپیه هند (۵.۲۹ میلیارد دلار) می‌رسد. در عین حال دولت هند هیچ اطلاعات رسمی در این زمینه ارائه نکرده است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی