کد خبر: ۲۳۷۸۳
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

جی‌پی مورگان: آیفون SE بعدی می‌تواند ۱.۴ میلیارد کاربر اندروید را جذب کند

سال آینده میلادی باید منتظر معرفی نسل بعدی آیفون SE باشیم؛ گوشی هوشمندی که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند اما طراحی جدیدی نخواهد داشت. حالا به گفته یکی از تحلیلگران جی‌پی مورگان به نام «سامیک چارترجی»، این گوشی هوشمند می‌تواند کاربران اندرویدی زیادی را جذب خود کند.

به گزارش «نبض فناوری»، این تحلیلگر در صحبت با رویترز گفته آیفون SE 2022 می‌تواند تا ۱.۴ میلیارد کاربر اندروید را برای تغییر گوشی‌شان وسوسه کند. این آیفون جدید که انتظار می‌رود اولین محصول سری SE با پشتیبانی از شبکه ۵G باشد، با قیمت پایین‌تری نسبت به سایر آیفون‌ها روانه بازار خواهد شد.

به گفته گوگل، نزدیک به ۳ میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در سراسر جهان وجود دارد، اما از آنجایی که بسیاری از کاربران چندین گوشی هوشمند دارند، انتظار می‌رود نزدیک به ۲.۵ میلیارد کاربر اندرویدی در جهان وجود داشته باشد. بنابراین به گفته تحلیلگر جی‌پی مورگان، نزدیک به نیمی از این کاربران می‌توانند به سراغ آیفون SE جدید بروند.

احتمال استقبال بالا از آیفون SE بعدی

به گفته این تحلیلگر، بسیاری از کاربران بخاطر اینکه نمی‌توانند آیفون ۵G بخرند، به سراغ محصولات اندرویدی رفته‌اند. بنابراین زمانی که آیفون SE 5G روانه بازار شود، این کاربران تصمیم به تغییر دستگاه‌شان می‌گیرند.

با وجود این پیش‌بینی، باید به سراغ دو نسل قبلی آیفون SE برویم که از طراحی قدیمی بهره می‌برند، اما با قیمت مناسبی در اختیار کاربران قرار گرفتند. این محصولات نتوانستند باعث مهاجرت شمار بالایی از کاربران اندرویدی شوند. علاوه بر این، اگر نزدیک به نیمی از کاربران اندرویدی به دنبال خرید آیفون باشند، باید سهم اندروید در بازار سال به سال کمتر شود، اما برعکس بازار این محصولات رشد می‌کند.

با توجه به این موارد، احتمالا آیفون SE 2022 می‌تواند منجر به مهاجرت میلیون‌ها کاربر اندرویدی به دنیای آیفون‌ها شود، اما خبری از مهاجرت میلیاردی نخواهد بود. البته این تحلیلگر جی‌پی مورگان تا به امروز پیش‌بینی‌های درستی درباره بازار داشته، بنابراین شاید با معرفی نسل بعدی آیفون SE در سال آینده میلادی، سهم اندروید در بازار کاهش یابد.

منبع/ دیجیاتو

برچسب ها: آیفون SE آیفون 5G
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی