کد خبر: ۲۳۷۹۴
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

پروژه جدید ناسا جهت آماده سازی بشر برای زندگی در مریخ

ناسا در پی ماموریتی مهم به منظور آماده سازی بشر برای زندگی در مریخ، دو کاوشگر انگلیسی خود را به قطب جنوب فرستاد.

قطب جنوب

این دو محقق در سراسر قاره دمایی منجمد با باد‌های کاتاباتیک تا حداکثر سرعت ثبت شده ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) را تجربه می کنند. همچنین قطب جنوب دارای محیطی خشن است که برای طیف وسیعی از تحقیقات انسانی و بیولوژیکی مفید است. ماموریت جاستین و جیمی به دانشمندان این امکان را می‌دهد که داستان علمی نادری از سازگاری انسان را مشاهده کنند که در نهایت به اکتشاف فضا با محوریت انسان کمک می‌کند.

توریست ها در قطب جنوب

ناسا و دانشگاه استنفورد در حال جمع‌آوری اطلاعاتی از لباس هوشمندی هستند که این دو کاوشگر در مسیر جنوب با آن راه رفته و اسکی می‌کنند. جاستین و جیمی همچنین در حال یدک‌کشیدن دو سورتمه ۴۴۰ پوندی (۲۰۰ کیلوگرمی) هستند که نه تنها دارای مواد غذایی و تجهیزات است، بلکه نمونه‌هایی از خون، بزاق، ادرار و مدفوع آن‌ها را که در طول مسیر برداشته شده است، حمل می‌کند.

به دست آوردن اطلاعات کلیدی محیطی از جمله سطوح یخ، تشعشع و سرعت باد از جمله ماموریت‌ های این سفر است. گفتنی است که سفر این دو کاوشگر در ابتدا طولانی‌تر بود، و یک مرحله دیگر از سفر، آن‌ها را به «قطب غیرقابل‌دسترسی» قطب جنوب می‌برد، اما باد و برف مانع از ادامه سفر آن ها در این ماموریت مهم شد.

منبع:باشگاه

برچسب ها: ناسا مریخ کاوشگر
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی