کد خبر: ۲۳۸۱۲
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

ویژگی جدید اپل؛ انتخاب افرادی برای دسترسی به حساب کاربری پس از مرگ

اپل اکنون به شما امکان می‌دهد مخاطبینی را انتخاب کنید که در صورت مرگ به حساب شما دسترسی داشته باشند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از cnbc، شرکت اپل  سیستم عامل iOS ۱۵.۲ خود را در دسترس کاربران قرار داده که به آن‌ها قابلیت‌های  زیادی از جمله Digital Legacy را ارائه می‌دهد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد افراد خاصی را  انتخاب کنید تا آن‌ها پس از مرگتان بتوانند به حساب اپلتان دسترسی داشته باشند.

براساس گزارش‌ها، پیش از به روزرسانی سیستم عامل ۱۵، دسترسی به حساب اپل افراد فوت شده بسیار دشوار بوده و بدون رمز عبور تلفن یا اطلاعات iCloud، اعضای خانواده، گاهی مجبور بودند برای دسترسی به داده‌های دیجیتالی متوفی، حکم دادگاه دریافت کنند. گفته شده، افراد انتخاب شده می‌توانند پس از مرگ کاربر اصلی به داده‌های ذخیره شده در iCloud مانند عکس‌ها و اسناد دسترسی داشته باشند، البته تا زمانی که یک کلید دسترسی ویژه و کپی از گواهی فوت داشته باشند. کاربران میراث دیجیتال از افرادی که به احتمال زیاد یک کپی از گواهی فوت دارند ضربه می‌زنند.

به روز رسانی سیستم عامل

ما در ادامه این مطلب شما کاربران گرامی را با تنظیم قابلیت جدید اپل آشنا می‌کنیم.

براساس گزارش‌ها، کاربران آیفون برای راه اندازی و تنظیم سیستم جدید ابتدا باید به قسمت Settings سپس بر روی گزینه General ضربه بزنید و در آخر Software Update را انتخاب کرده و گوشی خود را به روز کنند. پس از به روزرسانی و نصب سیستم عامل iOS ۱۵.۲  مخاطبان مجددا باید به تنظیمات آیفون خود رفته و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنند؛ سپس "رمز عبور و امنیت" را انتخاب کنند. در این مرحله کاربران باید گزینه مخاطب قدیمی را کلیک کرده و در آخر  حداکثر پنج عضو خانواده یا دوستان خود را انتخاب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی