کد خبر: ۲۳۸۲۱
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون تنها با یک ضربه

برای گرفتن اسکرین شات معمولا از دو کلید ترکیبی استفاده می شود ولی می توان تنها با ضربه زدن به پشت آیفون نیز اینکار را انجام داد.

به گزارش «نبض فناوری»، وقتی صحبت از گرفتن اسکرین شات در آیفون می شود، بیشتر ما می دانیم که با فشار دادن دکمه پاور و دکمه افزایش صدا با هم می توان این کار را انجام داد. در آیفون با تاچ آیدی، این کار را می توان با نگه داشتن دکمه هوم و دکمه پاور انجام داد. اما روش دیگری برای گرفتن اسکرین شات در آیفون وجود دارد که نیازی به نگه داشتن دو دکمه به طور همزمان ندارد. در عوض، می توانید این کار را تنها با استفاده از یک انگشت انجام دهید.

 

کاربران آیفون می‌توانند از ویژگی دسترسی، که توسط اپل با iOS 14 معرفی شده است، استفاده کنند تا اسکرین شات‌ها را راحت‌تر ذخیره کنند. باید به خاطر داشته باشید که این ویژگی فقط در آیفون 8 یا جدیدتر موجود است.

تنظیمات را در آیفون اپل خود باز کنید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون تنها با یک ضربه

به پایین اسکرول کنید و روی Accessibility ضربه بزنید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون تنها با یک ضربه

در قسمت Physical And Motor، روی گزینه Touch ضربه بزنید.

نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون تنها با یک ضربه

اکنون روی Back Tap ضربه بزنید.

شما می توانید دو گزینه را مشاهده کنید:Double Tap و Triple Tap یعنی به صورت زدن دو ضربه یا زدن 3ضربه؛ موردی را که می خواهید برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید انتخاب کنید.

در قسمت System، روی Screenshot ضربه بزنید.

پس از انجام این مراحل، فقط باید دو بار یا سه بار روی پنل پشتی آیفون اپل خود ضربه بزنید تا یک اسکرین شات بگیرید. این ویژگی در صورت داشتن یک قاب محافظ روی دستگاه نیز کار می کند. به غیر از اسکرین شات، می‌توانید از ویژگی دسترسی با دو ضربه و سه ضربه برای دسترسی به دوربین، مرکز اعلان‌ها، مرکز کنترل و بسیاری از عملکردهای دیگر نیز استفاده کنید.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی