کد خبر: ۲۳۸۳۱
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

نظر وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت چیست؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سرعت اینترنت اظهار کرد که با توسعه هرچه زودتر فیبر نوری به دنبال افزایش سرعت و کیفیت شبکه هستیم.

به گزارش «نبض فناوری»، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد کاهش سرعت اینترنت ثابت و همراه و سیاست وزارت خانه در این زمینه گفت: اگر سرویس دهنده داخلی با کیفیت باشد راه خود را باز می کند  و ما در این زمینه حمایت خواهیم کرد البته بدون ایجاد محدودیت برای ترافیک خارجی. 

وی در مورد بحث شبکه اعلام کرد که این وزارت خانه با توسعه فیبر نوری دنبال افزایش سرعت ها است و با اینکار سرعت نامحدود می شود و راهبرد وزارت رتباطات و فناوری اطلاعات داشتن شبکه ای پر سرعت با کیفیت و امن است.

زارع پور افزود که ما در زمینه توسعه اینترنت ثابت عقب مانده ایم که این امر به ۱ یا ۲ سال قبل باز نمی گردد. وی به نتایج منتشره توسط پایگاه speed test اشاره کرد و گفت:« نتایج منتشره نشان داد که رتبه ما در سه ماهه گذشته تقریبا ثابت بوده است و ما در دنیا کشور هفتادم هستیم (از بین ۱۳۰ یا۱۴۰ کشور) و این مساله یک شبه به وجود نیامده است؛ طی ۱۰ سال گذشته در زمینه توسعه اینترنت ثابت ما خوب عمل نکرده ایم.

زارع پور اظهار کرد که در کشور ما به شبکه موبایل بسیار فشار وارد شده و این شبکه ظرفیت لازم را ندارد. برای شبکه ۴ لایه داریم که اولی لایه دسترسی است سپس شبکه داخل شهر بین استانی و در نهایت دیتای بین الملل که لایه شبکه شهری و دسترسی در اختیار اپراتورهای خصوصی است و  تنها شبکه مادر و زیر ساخت در اختیار وزارت ارتباطات است و برنامه ما این است تا ۷۰ درصد به ظرفیت شبکه اضافه کنیم. وی در مورد گیت وی بین الملل اعلام کرد بخش بزرگی از ظرفیت  ما از طریق کابل های دریایی انجام می شود که در صورت ایجاد مشکل برطرف کردن آن زمانبر خواهد بود.

وزیر ارتباطات افزود که در زمینه سرعت و کیفیت به رئیس تنظیم مقررات دستور ویژه داده تا بررسی کند تا چالش ها در این زمینه حل شود.

زارع پور اظهار کرد که در راستای بالا بردن سرعت فرکانس ۲۳۰۰ و ۲۴۰۰ به اپراتورها واگذار شده تا تجهیزات تهیه کنند تا سرعت وکیفیت را بالا ببرند؛ البته برخی اپراتورها با شهرداری ها مشکل دارند و مشکلات سر راه آنها بسیار است.

زارع پور گفت که برای توسعه شبکه همراه باید به سمت استفاده از شبکه های جدید مانند ۵جی برویم که جزو برنامه های بلند مدت ماست. وی در انتها اعلام کرد که این وزارت به دنبال توسعه زیر ساختهای ثابت برای اپراتورهای همراه است که تا سال آینده برای پروژه ها از جمله فیبر نوری اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی