کد خبر: ۲۳۸۵۳
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۷
وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

اعمال محدودیت روی برخی پلتفرم ها در همه جا مرسوم است/ منفعت طرح صیانت برای بخش خصوصی

وزیر ارتباطات در مورد فیلترینگ و طرح صیانت و موضع شفاف خود در این زمینه اظهار کرد که بحث اعمال محدودیت روی برخی سرویس ها در همه کشورها وجود دارد حالا خطوط قرمز متفاوت هستند و همه کشورها باید نسبت به محتوا حساس باشند.

به گزارش «نبض فناوری»،  عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد طرح صیانت گفت اگر فضای مجازی قاعده مند نباشد حقوق مردم تضییع می شود و مشکلات جدی برای آن ها به وجود می آید بنابراین باید حتما به سمتی رفت تا بتوان از حقوق مردم در فضای مجازی دفاع کرد و لازمه آن ساماندهی این فضا است. با شفاف شدن این فضا پلتفرم ها هم سود خواهند برد در این بین از حقوق و تکالیف خود آگاه می شوند و با خیال راحت تری به فعالیت می پردازند.

زارع پور افزود طرح صیانت در مجلس جای بهبود و ارتقا دارد و ما با تعامل همه بازیگران پیشنهادی را تقدیم مجلس کردیم تا نگراتی های بخش خصوصی را برطرف کنیم که به نفع آن ها هم خواهد بود.

وزیر در پاسخ به سوالی در مورد ارسال طرح صیانت با مهر محرمانه به مجلس و عدم رعایت شفافیت در این مورد گفت: ۴چوب به روز شده ای از آن طرح ارائه شد و به دلیل امکان ایجاد حاشیه و حجمه قبل از بررسی آن در مرجع تخصصی، قرار دادن این طرح روی میز عمومی غلط بود و رسانه ای کردن آن ممکن بود به اصل مساله لطمه بزند و تا قبل از پذیرفته شدن آن ممکن بود اصل مساله زیر سوال برود اکنون که این طرح به جاهایی رسیده اگر دکتر تقی پور رئیس کمسیون مشترک طرح صیانت ویژه صلاح بدانند می توانند منتشر کنند.

زارع پور در مورد نگرانی هایی که در فضای مجازی برای کسب و کارها وجود دارد اعلام کرد: با تدابیر اندیشیده شده این موارد تبدیل به امید خواهد شد و یکی از آن ها ورود کسب و کارهای دیجیتال به بورس بود و کارگروه اقتصاد دیجیتال مسئولیت این فضا را برعهده خواهد گرفت.

وزیر افزود در مورد ورود کسب و کارهای دیجیتال به بازار سرمایه موانع جدی وجود دارد مثلا ارزیابی دارایی های نامشهود آنها به چه صورت باید انجام شود؟ برای این موارد اقداماتی هم انجام شده است. از طرفی پلتفرها باید تضمین دهند که حافظ منافع مردم باشند و خروجی این موارد تپسی بود که این موانع و الزامات را پشت سر گذاشت و توانست وارد بورس شود.

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی