کد خبر: ۲۳۸۶۹
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۶
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران؛

حملات سایبری در دنیا مرسوم است و ایران هم مستثنی نیست/ آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که حملات سایبری در همه جای جهان مرسوم است و باید به امنیت زیر ساخت ها توجه بیشتری شود برای رفع فیلتر توییتر هم چندین نهاد باید تصمیم جدی بگیرند.

به گزارش «نبض فناوری»،عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد حملات سایبری که از اخیرا اتفاق افتاده گفت: بحث تامین امنیت زیر ساختها بسیار جدی است چون این مورد حوزه ای بسیار اثر گذار است و مرکز پایش امنیت گزارش حملات هفتگی را در مورد حملات تهیه می کند و برخی از آن ها گاهی شناخته شده هستند که سیستم ها آن ها را احساس می کنند.

وی افزود حملات سایبری در همه جای جهان مرسوم است و اتفاق میفتد؛ اینطور نیست که فکر کنیم این اتفاق فقط در مورد ایران بوده است.

زارع پور در مورد حملات 2 هفته اخیر اعلام کرد که در این مدت اتفاق ویژه ای نیافتاده و روال معمول است اما دستگاه ها همزمان با توسعه خدمات باید برای امنیت آن نیز اقدام کنند راه اندازی سریع سیستم ها نباید با قربانی امنیت همراه باشد و بالاترین مقام دستگاه وظیفه تضمین امنیت دستگاه ها را برعهده دارد؛ در این راستا وزارت ارتباطات در دایره تقسیم کار به دستگاه ها برای امنیت سیستم ها کمک می کند.

زارع پور در مورد انتقاد خود از دولت قبل مبنی بر اینکه فضای مجازی تبدیل به قتل گاه جوانان و نوجوانان شده گفت خود کشورهای صاحب این پلتفرم ها نیز نگران نوجوانان هستند و ما در گذشته در این بخش خوب عمل نکرده ایم و باید فضای سالم برای آن ها ایجاد شود.

 وزیر ارتباطات اعلام کرد ما تا پایان سال بحث اپراتور کودک و نو جوان را خواهیم داشت تا هر خانواده ای که تمایل داشت کودک او در فضای سالم تری از اینترنت استفاده کند بحث سیمکارت اپراتور محتوایی و سخت افزار مناسب در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

زارع پور گفت که یک عزم ملی در این زمینه صورت گرفته که باید در نظر گرفته شود. از ظرفیت های خود پلتفرم ها هم باید استفاده کنیم تا ببینیم آنها جهت گیری های اجتماعی را به چه سمتی می برند و بامدیریت شورای اجتماعی مجازی به این اتفاق کمک خواهیم کرد.

زارع پور در مورد رفع فیلتر یوتویب و توییتر گفت که تصمیم گیری  در این زمینه جمعی است و هر پلتفرمی که قوانین و الزامات ما را بپذیرد اجازه فعالیت خواهد داشت.

وزیر ارتباطات در مورد حضور برخی از مسئولین در توییتر و عدم حضور وی در این پلتفرم هم اعلام کرد که من به عنوان وزیر پایبند به قانون هستم؛ برای ایجاد راه ارتباطی با مردم شماره پیامکی اعلام کردم و این به معنی عدم حضور در فضای مجازی نیست در مورد توییتر به علت پایبندی به قانون در آن حضور ندارم.

زارع پور اعلام کرد که در سالهای ۸۸ تا ۸۹ ما با پرتاپ ماهواره امید به جمع کشورهای سازنده ماهواره پیوستیم این مسیر ادامه پیدا کرد اما در ۸ سال گذشته توجه جدی به این حوزه نشد و تا ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون دلار هم سرمایه گذاری داشتیم که الان به ۱۵ و ۲۰ میلیون رسیده که باز هم کم است.

در این سالها جوانان چراغ این صنعت را روشن نگه داشتند هدف ما امکان ارسال ماهواره به لایه جئو است. اکنون توان ما امکان ارسال به لایه لئو است که باید آن تثبیت شده و بتوانیم به لایه جئو هم ورود پیدا کنیم‌. دولت به صورت جدی به این مساله توجه خواهد کرد و ان شاءالله برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی تدوین و ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات در مورد این صنعت افزود بخش زیادی از صنعت فضایی وابسته به پرتاب است که باید به این امر توجه شود و روی زمین این تجهیزات کارایی ندارند. تخصیص بودجه در این زمینه هم در نظر گرفته شده که رشد ۵ و ۶ برابری در بودجه نشان دهنده توجه دولت به این امر است.

زارع پور اظهار کرد که هدف از صنعت فضایی حل مشکل زندگی مردم است که توسعه کاربردهای آن در زندگی مردم از رویکردهای ماست. تلاش داریم از فناوری های پیشرفته ای که در زمینه ماهواره دست یافته ایم  در صنایع دیگر استفاده کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی