کد خبر: ۲۳۹۳۶
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۳

رقابت‌ها برای طراحی و تولید نرم‌افزار‌های حوزه سلامت دیجیتال افزایش یافت و ۲۱۱ محصول تولید شد

مفهوم سلامتی به شکل دیجیتال را مرهون همه‌گیری استفاده از گوشی‌های همراه و فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌دانند. فناوری‌هایی که با تلفن‌های هوشمند همراه شدند و دسترسی به خدمات را ساده‌تر کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، ۲۱۱ محصول فناورانه در حوزه سلامت دیجیتال تولید شد تا مردم راحت‌تر و بهتر از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شوند. محصولاتی که با اتکا به توان و تخصص جوانان ایرانی تولید شدند و با سرمایه‌گذاری بخش دولتی به مرحله تجاری‌سازی رسیدند.

این محصولات که بیشتر د رقالب نرم‌افزار یا پلت‌فرم‌های قابل نصب در گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند، فرآیند دسترسی مردم و فعالان حوزه سلامت به خدمات را سرعت داده‌اند. با کمک این برنامه‌ها خدمات به شکلی آسان‌تر و همه‌گیرتر در اختیار جامعه قرار می‌گیرد.

از جمله این محصولات که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است می توان به «سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مطب پزشکان و مراکز درمانی نوبان»، «بیمارستان هوشمند»، «سامانه ارزیابی و نظارت پرستاری»، «فارماکوپه دارویاب بیمارستانی»، «سیستم کنترل کابین حمل دارو»، «سامانه احضار پرستار» اشاره کرد.

فناوران تهرانی در تولید این محصولات با طراحی 134 محصول گوی سبقت را از دیگر استان‌ها ربوده‌اند. استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و هرمزگان نیز در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

سلامت دیجیتال را فناوری خوش‌آتیه‌ای می‌دانند که طبق پیش‌بینی‌ها حجم بازار آن تا پایان سال 2025 به 4/504 میلیارد دلار می رسد. عرصه‌ای که با نوآوری‌های دیجیتالی روش‌های درمانی را آسان‌تر کرده و مراقبت‌های پس از آن را نیز هدفمند می‌کند. این فناوری می تواند در تشخیص و درمان به هنگام بیماری‌ها نیز موثر باشد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی