کد خبر: ۲۳۹۴۵
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

دورهمی و شب‌نشینی یا فضای مجازی و وب‌گردی + فیلم

امروزه به‌واسطه فراگیری فضای مجازی در هر مهمانی خانوادگی و دورهمی همه در یکجا هستند، اما سر‌ها پایین و هرکسی با گوشی خود مشغول است.

به گزارش «نبض فناوری»، دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی از عادت‌های پسندیده ایرانیان است. در دورهمی‌ها همه افراد در کنار هم می‌نشینند و با یکدیگر گفت‌و‌گو می‌کنند، اما امروزه به‌واسطه فراگیری فضای مجازی در هر مهمانی خانوادگی و فامیلی همه در یکجا هستند، اما سر‌ها پایین و هرکسی با گوشی خود مشغول است.

بیشتر ما در فضای مجازی با دوستانمان گپ می‌زنیم و جای لبخند، شکلک و به‌جای حرف، کلمات نامفهوم تحویل همدیگر می‌دهیم. شبکه‌های اجتماعی و رابطه‌های مجازی به شکل گسترده‌ای در خصوصی‌ترین بخش زندگی‌هایمان و یا اجتماعی‌ترین بخش رابطه‌هایمان نفوذ کرده‌اند و با اینکه کنار همدیگر نشسته‌ایم از هم فاصله داریم.

باید مراقب باشیم با حضور در فضای مجازی رابطه‌ها سست و صمیمیت‌ها کم نشود. فراموش نکنیم که با شبکه‌های اجتماعی، می‌توان فاصله اجتماعی با دوستان و اقوام را کم و صمیمیت را تقویت کرد. از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توان از حال دیگران باخبر شد، ولی برای کم کردن فاصله با اعضای خانواده و دوستان نزدیک، گپ و گفت رودررو راه‌حل بهتری است.

یادمان باشد گروه‌های خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی خوب است، اما فقط برای مواردی که از هم دوریم. هر زمان که دورهم جمع شدیم بهتر است تلفن همراه خود را کنار بگذاریم و از هم‌کلامی و هم‌نشینی باهم لذت ببریم. یادمان باشد رسانه‌ها آمده‌اند تا وسیله‌ای برای ارتباطات بین جامعه و صمیمیت و نزدیکی مردم باشند پس نباید بهانه جدایی و دوری شوند.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

منبع/ ایکنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی