کد خبر: ۲۳۹۵۵
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲

کدام لپ تاپ را انتخاب کنیم؟

ممکن است ندانید که از بین گزینه های بسیار لپ تاپ در بازار کدام را انتخاب کنید در ادامه مواردی که باید مدنظر قرار دهید را توضیح خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»، این روزها انتخاب های زیادی برای رایانه های لپ تاپ وجود دارد که تشخیص اینکه کدام یک از آنها بهتر هستند دشوار است؛ این نکات را دنبال کنید تا لپ تاپ مناسب خود را پیدا کنید.

اندازه و وزن صفحه نمایش: صفحه نمایش های لپ تاپ معمولاً در اندازه نمایشگرهای 9 تا 17 اینچی (حدود 23 تا 43 سانتی متر) است. هرچه نمایشگر بزرگتر باشد لپ تاپ سنگین تر خواهد بود. میزان قابل حمل بودن مورد نیاز خود را در مقابل عملکرد متعادل کنید تا اندازه مناسب را انتخاب کنید. سفر با صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر سخت‌تر است و عمر باتری کمتری دارند، اما از گرافیک بهتر و قدرت بیشتر پشتیبانی می‌کنند. صفحه نمایش های کوچکتر دقیقا برعکس خواهند بود .

CPU : CPU مغز کامپیوتر شما است. دو ارائه دهنده اصلی CPU اینتل و AMD هستند. اینتل از نظر فناوری پیشرفته بازار را در اختیار دارد، اما AMD مدل های رقابتی را با قیمت های پایین تر ارائه می دهد. پردازنده‌های دو هسته‌ای با پشتیبانی بهتر از بازی و گرافیک قدرتمندتر هستند، در حالی که پردازنده‌های تک هسته‌ای برای افرادی که از رایانه خود برای عملکردهای اصلی دفتر و مرور وب استفاده می‌کنند بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند.

RAM :مسافران تجاری و کاربران خانگی باید به دنبال رم بین 2 تا 4 گیگابایت باشند. برای گیمرها، گرافیست ها و سایر افرادی که با ویدیوهای با کیفیت بالا کار می کنند  رم 4 تا 8 گیگابایت مناسب است. دانش آموزانی که به دنبال دستگاهی مقرون به صرفه برای انجام تکالیف، ارسال ایمیل و مرور وب می گردند، می تواند به 1 گیگابایت رم بسنده کنند.

از یک لپ تاپ یاب آنلاین استفاده کنید: بسیاری از سایت های خرید دارای ابزار و موتورهای جستجو هستند که به شما در انتخاب لپ تاپ مناسب کمک می کنند. مایکروسافت یک برنامه نوآورانه به نام PC Scout دارد که مبتدیان را در فرآیند انتخاب رایانه راهنمایی می کند و سپس برخی از انتخاب ها را در پایان ارائه می دهد. سایت های خرید آنلاین اغلب دارای ویژگی های جستجوی پیشرفته ای هستند که به شما کمک می کند لپ تاپ هایی را با مشخصات دقیق مورد نظر خود جستجو کنید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
asd
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
فکر نمیکنم یک گیگابایت رم برای هیچکس مناسب باشد حتی دانش آموزان ! چون خود سیستم عامل این حجم رم را برای بارگزاری و اجرا نیاز دارد !
3
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی