کد خبر: ۲۳۹۵۷
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

نحوه بازیابی صد در صدی رمز جیمیل

ممکن است رمز عبور جیمیل خود را فراموش کرده باشید این اتفاق دردسرهای خود را دارد؛ در ادامه نحوه بازنشانی آن آورده شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، اگر رمز عبور جیمیل خود را اشتباه وارد کرده اید، نگران نباشید، راهی وجود دارد که می توانید آن را بازنشانی کنید و به حساب خود دسترسی پیدا کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

اگر به دستگاه جدیدی جابجا می شوید یا برنامه خود را به روز می کنید، احتمالاً باید دوباره وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید، که بدون رمز عبور غیرممکن است.

در اینجا نحوه بازنشانی رمز عبور جیمیل در صورت فراموشی آن و در صورت نداشتن ایمیل بازیابی چه کاری باید انجام دهید، آمده است.

چگونه رمز عبور جیمیل خود را بازنشانی کنیم

  1. به صفحه ورود به سیستم جیمیل بروید و آدرس جیمیل خود را وارد کنید. برای ادامه، Next را بزنید.
  2. در صفحه بعدی که از شما می خواهد رمز عبور خود را وارد کنید. روی Forgot password کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد، در صورت امکان، آخرین رمز عبوری را که به خاطر دارید با حساب جیمیل خود استفاده کرده اید، وارد کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، به مراحل باقی مانده در این راهنما نیازی ندارید.
  4. اگر اشتباه حدس بزنید، Google یا شما را به یک روش بازیابی هدایت می‌کند یا می‌توانید روی گزینه دیگری در زیر کادر ورودی کلیک کنید.
  5. Google از شما می‌خواهد شماره تلفن مرتبط با حساب ایمیل را تأیید کنید. آن وارد کنید و Send را بزنید. اگر به شماره تلفن پیوند شده دسترسی ندارید، به جای آن روی « I don't have my phone » کلیک کنید.
  6. اگر حساب شما در دستگاه دیگری به برنامه Gmail وارد شده باشد، گزینه دریافت کد تأیید از برنامه را خواهید داشت.
  7. اگر حساب جیمیل شما در دستگاه دیگری وارد نشده‌اید، برای گزینه‌های بازیابی حساب جایگزین، Try another way را امتحان کنید.

معمولا، در این مرحله، ممکن است گزینه های بازیابی حساب را به حداکثر برسانید. اما، اگر قبلاً احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کرده‌اید یا یک ایمیل بازیابی برای حساب خود دارید، راه‌حل‌های بیشتری وجود دارد که باید امتحان کنید.

 

چگونه اکانت جیمیل خود را با ایمیل بازیابی برگردانید

اگر یک آدرس ایمیل بازیابی مرتبط با حساب مورد نظر دارید Google به شما این امکان را می‌دهد که یک کد بازیابی به آن ایمیل ارسال شود. در ادامه می بینیم چگونه:

  1. بعد از اینکه روی Forgot password کلیک کردید، از شما خواسته می شود ایمیل بازیابی را تأیید کنید.
  2. آن صندوق ورودی ایمیل را برای یک کد تأیید شش رقمی بررسی کنید.
  3. کد را در فضای مشخص شده وارد کرده و روی Next کلیک کنید.
  4. از شما خواسته می شود که یک رمز عبور جدید ایجاد کنید و با تایپ آن در کادر ارائه شده آن را تایید کنید.
  5. بعد از اتمام کار روی Next کلیک کنید.

چگونه اکانت جیمیل خود را بدون ایمیل بازیابی بازیابی کنیم

اگر ایمیل بازیابی مرتبط با حساب خود ندارید، گزینه Try another way را کلیک کنید.

ممکن است از شما خواسته شود که به یک سوال امنیتی که هنگام ایجاد حساب اولیه خود تنظیم کرده اید، پاسخ دهید. اگر پاسخ صحیح بدهید، دوباره به حساب جیمیل خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

اگر حساب Gmail در برنامه تلفن همراه وارد شده باشد، با کلیک بر روی گزینه Try another way از شما خواسته می شود آخرین رمز عبوری را که به یاد می آورید وارد کنید. سپس یک پنجره بازشو خواهید دید که از شما می‌خواهد با ضربه زدن روی Yes در دستگاه تلفن همراه متصل خود تأیید کنید که مالک حساب هستید.

از طرف دیگر، Gmail می‌تواند از شما بخواهد که هویت خود را با انتخاب همان شماره دو رقمی  که روی صفحه نمایش شما ظاهر شده تأیید کنید. پس از آن، می توانید ادامه دهید و یک رمز عبور جدید ایجاد کنید.

مراحل اضافی برای ایمن سازی حساب جیمیل شما

پس از تنظیم رمز عبور جدید، Google از شما می خواهد تنظیمات امنیتی مرتبط با حساب Gmail و به طور کلی حساب Google خود را بررسی کنید.

اگر قبلاً آنها را ندارید، اکیداً به شما توصیه می کنیم یک شماره تلفن و یک ایمیل پشتیبان فعلی را به حساب خود اضافه کنید.

جدا از کمک به ایمن نگه داشتن حساب جیمیل خود، اگر دوباره رمز عبور خود را فراموش کنید، آنها به راحتی حساب را بازیابی خواهند کرد. اما، شما می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید.

دسترسی مجدد به ایمیل خود را بدست آورید

اکنون رمز عبور و دسترسی به حساب کاربری خود را دارید. در صورت فراموش کردن، پیام های مهم را دنبال کنید و رمز عبور خود را در جایی برای بازیابی آسان ثبت کنید.

اگر هیچ یک از اینها به شما کمک نکرد تا دوباره به حساب جیمیل خود دسترسی پیدا کنید، ممکن است مجبور شوید یک حساب ایمیل جدید ایجاد کنید و از نو شروع کنید.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی