کد خبر: ۲۳۹۸۲
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

نرم‌افزار تبدیل فایل‌های صوتی و تصویری به متن طراحی شد

پژوهشگر دانشگاه شیراز از شرکت پردارشگران زبان ویرا از طراحی نرم‌افزار تبدیل فایل‌های صوتی و تصویری به متن خبر داد و گفت: این نزم‌افزار پیش‌بینی می‌شود ظرف یکماه آینده عملیاتی شود. طراحی این نرم افزار‌ها حدود ۵ سال زمان برده است.

حامدرضا محمدی پژوهشگر دانشگاه شیراز از شرکت پردازشگران زبان ویرا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه ما در قالب شرکت پردازشگران زبان ویرا در زمینه هوش‌مصنوعی و پردازش زبان طبیعی اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم و موفق به ارائه دو محصول شده‌ایم، اظهار کرد: این محصولات نقش بسزایی برای سهولت کار در حرفه‌های مختلف از جمله خبرنگاری و ویراستاری دارد.

وی از تولید دو نرم افزار تایپ گفتاری در این شرکت خبر داد و گفت: ویراتایپ یک دستیار تایپ گفتاری آفلاین است که با دقت و سرعت بالا، زبان فارسی را تایپ می‌کند. در حال حاضر ویراتایپ به صورت یک دستیار تایپ در ویندوز قابل‌دسترس است و هرجای ویندوز که کاربر نیاز به تایپ داشته باشد اجرا می‌شود.

محمدی افزود: این نرم افزار به صورت آنلاین صحبت‌های افراد در تمام محیط‌های نوشتاری رایانه (مایکروسافت ورد و مجموعه آفیس و به اضافه اتوماسیون اداری) انجام می‌دهد. به عبارتی می‌توان از این نرم‌افزار هوشمند برای تایپ متن در مایکروسافت ورد، نوت‌پد و تمام محیط‌هایی که قابلیت تایپ دارند استفاده کرد.

وی تصریح کرد: همچین یک نرم افزار ویراستاری طراحی کردیم که به ویراستاران کمک می‌کند تا یک متن روان و درست و شفاف بنویسد. مزیت نرم افزار ما نسبت به نرم افزار‌های مشابه این است که از آنجا از هوش مصنوعی استفاده شده در سه سطح معنایی، ساختاری و نگارشی جملات را بررسی می‌کنیم. بسیاری از نرم افزار‌ها این کار را انجام می‌دهند، اما هر سطح را با هم ندارند، لذاا تایپ گفتاری ما نیاز به آموزش ابتدایی کاربر ندارد. با اولین ارتباطی که کاربر پیدا می‌کند نرم افزار صحبت‌ها را تبدیل به متن می‌کند.

محمدی همچنین گفت: یک نرم‌افزار تبدیل فایل‌های صوتی و تصویری به متن است که پیش‌بینی می‌شود ظرف یکماه آینده این نرم افزارعملیاتی شود. طراحی این نرم افزار‌ها حدود ۵ سال زمان برده است.

پژوهشگر دانشگاه شیراز افزود: این نرم‌افزار در محیط اندروید، iOS و پایتون اجرا می‌شود. این نرم‌افزار معنای جملات را در نظر می‌گیرد و کلمات هم تلفظ که نوشتار متفاوتی را دارند تشخیص می‌دهد و کلمه درست را تایپ می‌کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی