کد خبر: ۲۴۰۱۷
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۰

حمله ایلان ماسک به متاورس و وب 3 ؛ مارکتینگ یا تحول دیجیتال؟

ماجرای حمله ایلان ماسک به متاورس و وب 3 چیست؟ با ما در تکراتو همراه باشید تا اطلاعاتی راجب حرف‌های ایلان ماسک برایتان شرح دهیم.

به گزارش« نبض فناوری» متاورس و Web3 این روزها توجه بسیاری را به خود جلب کرده و حالا ایلان ماسک مدیرعامل تسلا می‌گوید متاورس قانع کننده نیست و Web3 نیز بازاریابی بیشتر از واقعیت است.

این دو روند که ظاهرا قرار است دنیای دیجیتال را در آینده متحول کنند،به نظر می‌رسد نتوانسته‌اند نظر ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان را چندان به خود جلب کنند.

حمله ایلان ماسک به متاورس و وب 3

مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که نمی‌تواند مورد استفاده متقاعدکننده‌ای برای متاورس مبتنی بر واقعیت مجازی پیدا کند. او همچنین با تمسخر از Web 3، مفهومی که در آن سرویس‌های اینترنتی حول محور بلاک پین و رمزارزها بازسازی می‌شوند، به عنوان «بازاریابی بیشتر از واقعیت» یاد کرد و افزود: «متوجه آن نمی‌شوم.»

ماسک در بخشی از مصاحبه خود اعتراف کرد که احتمالا برای درک این فناوری‌های جدید «بیش از حد پیر» باشد. او قبل از اینکه اشاره کند در سال ۱۹۹۵ پتانسیل اینترنت را درک کرده بود، عنوان کرد: «آیا من مانند افرادی هستم که در سال ۹۵ اینترنت را به عنوان یک روند جدید نادیده گرفت؟»

حمله ایلان ماسک به متاورس

ماسک در انتقاد خود از متاروس به عدم وجود موارد استفاده قانع کننده و تجربه ناامیدکننده برای مشتریان اشاره کرد. او در این رابطه گفت: «نمی‌توانم کسی را درک کنم که تمام روز یک نمایشگر را روی صورت خود قرار می‌دهد و هرگز نمی‌خواهد که از آن جدا شود. به هیچ وجه!» او در ادامه اضافه کرد: «در حال حاضر نمی‌توانم یک موقعیت قانع کننده برای متاورس پیدا کنم.»

ایلان ماسک در ادامه مصاحبه خود درباره تغییرات آب و هوا و برخی اثرات منفی آن مانند افزایش سطح آب دریاها ابراز نگرانی کرد. او همچنین به عنوان مدیرعامل اسپیس ایکس درباره وجود حیات دیگری در کیهان توضیح داد: «من کسی هستم که باید در مورد شواهد وجود موجودات فضایی اطلاع داشته باشد و تاکنون چنین چیزی مشاهده نشده است.» در انتها او اشاره کرد که باید یک آژانس نظارتی برای «هوش مصنوعی پیشرفته» وجود داشته باشد، زیرا به عقیده او این فناوری تهدیدی برای بشریت محسوب می‌شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی