کد خبر: ۲۴۰۲۴
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

اپل در حال کار روی تراشه‌ های ۳ نانومتری M۲ Pro و Max

شرکت اپل تراشه ۴ نانومتری M۲ را در سال آینده و تراشه‌های ۳ نانومتری M۲ Pro و Max را در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌کند.

اپل در حال کار روی تراشه‌ های ۳ نانومتری M۲ Pro و Max

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از فون آرنا، تراشه‌های قدرتمند سری M اپل سه نسخه متفاوت دارند. از M۱ برای تامین انرژی دستگاه‌های Mac و iPad Pro استفاده می‌شود و ۱۶ میلیارد ترانزیستور را در هر تراشه حمل می‌کند. در ماه اکتبر، اپل از تراشه‌های M۱ Pro با ۳۳.۷ میلیارد ترانزیستور و M۱ Max با ۵۷ میلیارد ترانزیستور رونمایی کرد که هر سه توسط TSMC با استفاده از گره فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شوند.

البته قبل از اینکه M۱ Pro و M۱ Max مورد استفاده قرار بگیرند، در ماه آگوست شاهد گمانه زنی‌ها در مورد تراشه M۲ بودیم. پایگاه Commercial Times امروز یکی از شایعاتی را که چهار ماه پیش منتشر شده بود را تکرار کرد؛ انتظار می‌رود M۲ با استفاده از گره پردازش ۴ نانومتری TSMC ساخته شود که به این معنا است که باید با ترانزیستور‌های بیشتری نسبت به قبل ساخته شود.

تراشه‌ اپل

با عرضه تراشه M۲، اپل قصد دارد یک چرخه توسعه و انتشار ۱۸ ماهه را برای تراشه‌های سری M خود آغاز کند، به این معنی که تراشه‌های M۲ Pro و M۲ Max در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد.M۲ دارای نام رمز "Stateen" است. " اگرچه M۲ Pro و M۲ Max تا سال ۲۰۲۳ منتشر نخواهند شد، اما در حال حاضر با نام رمز "Rhodes" شناخته می‌شوند و قرار است در سال ۲۰۲۳ سیستم‌های مک را تقویت کنند.

تراشه‌های ۲۰۲۳ بدون شک دارای تعداد زیادی ترانزیستور خواهند بود و با استفاده از گره فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهند شد. به طور دقیق تر، گزارش Commercial Times می‌گوید که M۲ در نیمه دوم سال آینده و M۲ Pro و M۲ Max در نیمه اول سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی