کد خبر: ۲۴۰۶۵
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

کاخ سفید خواستار توجه شرکت‌های نرم افزاری به امنیت سایبری شد

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ارسال کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، در این نامه از مخاطبان خواسته شده تا راه‌های بهبود امنیت دیجیتال را مورد بحث و بررسی قرار دهند. این آخرین نشانه از نگرانی فزاینده دولت آمریکا در مورد امنیت سایبری است.

ایالات متحده در سال جاری متحمل چندین حمله سایبری بزرگ شده و در نتیجه این امر هزاران سند و داده محرمانه متعلق به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی آمریکا در معرض دید هکرها قرار گرفته است. بسیاری از این اسناد با روسیه و چین ارتباط دارند.

در یکی از این عملیات هکری که سال گذشته رخ داد و به روسیه نسبت داده شد، نرم‌افزاری متعلق به شرکت SolarWinds هک شد و هکرها توانستند به داده‌های هزاران شرکت و اداره دولتی که از نرم افزار سولارویندز استفاده می‌کردند دسترسی داشته باشند. هکرها به ایمیل‌های وزارت خزانه‌داری، دادگستری و بازرگانی ایالات متحده و سایر آژانس‌ها هم دسترسی پیدا کردند.

در یک حمله جداگانه، بیش از ۲۰۰۰۰ سازمان آمریکایی از طریق یک وصله نرم افزاری معیوب مورد استفاده در نرم افزار ایمیل مایکروسافت در معرض خطر قرار گرفتند. دولت ایالات متحده معتقد است که این کار توسط یک گروه جاسوسی سایبری به نام هافنیوم انجام شده و ادعا می‌کند این گروه با دولت چین ارتباط دارد.

در نامه سالیوان در این زمینه آمده است: "حوادثی مانند سولارویندز و هافنیوم نشان می‌دهد دشمنان استراتژیک آمریکا فعالانه از آسیب پذیری ها برای اهداف مخرب سو استفاده می‌کنند.

در ماه ژانویه آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در حوزه امور سایبری و فناوری‌های نوظهور، میزبان یک نشست یک روزه با مقامات شرکت‌های مسئول در حوزه پروژه‌های منبع باز و امنیت خواهد بود. کاخ سفید می‌گوید حملات سایبری هم از نظر فراوانی و هم از نظر تأثیر افزایش یافته و همین امر دولت آمریکا را بر آن داشت تا در ماه مه فرمان اجرایی جدیدی صادر کند تا استانداردهای نرم افزاری تازه‌ای برای حفظ امنیت سایبری سازمان‌های دولتی وضع شود.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی