کد خبر: ۲۴۱۰۰
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۵

آیفون 14 پرو اپل احتمالا مجهز به رم 8 گیگابایتی خواهد بود

گوشی‌های آیفون در مقایسه با اسمارت‌فون‌های اندرویدی از حافظه رم کمتری برخوردار هستند. در واقع سری آیفون 13 پرو مجهز به رم 6 گیگابایتی بوده و این رقم بالاترین ظرفیت رم عرضه شده در آیفون های اپل تا به امروز محسوب می‌شود. اما انتظار می‌رود که با عرضه آیفون 14 پرو این وضعیت دستخوش تغییر شود؛ چرا که هندست مذکور احتمالا با حافظه رم 8 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، جف پو؛ تحلیل‌گر موسسه Haitong International Securities در یک یادداشت تحقیقاتی که به دست وبسایت MacRumors رسیده است؛ چنین ادعایی را مطرح کرده است. وی ادعا می‌کند که شرکت اپل احتمالا گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خود را به 8 گیگابایت حافظه رم تجهیز خواهد کرد. با این‌حال به مدل‌های کوچکتر سری آیفون 14 هیچ اشاره‌ای نشده است؛ بنابراین اپل می‌تواند ظرفیت 4 گیگابایتی رم در آیفون 13 را کماکان حفظ نموده یا ظرفیت آن‌را به سطحی همتراز با آیفون 13 پرو (یعنی 6 گیگابایت) ارتقاء دهد.

از سوی دیگر با بررسی گوشی‌های اندرویدی متوجه خواهیم شد که استفاده از رم 8 گیگابایتی بسیار معمول بوده و این میزان از حافظه حتی بسیار کم به‌نظر می‌رسد. در واقع بسیاری از گوشی‌های اندرویدی امروزی مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم هستند. با این‌حال کارشناسان در دفاع از اپل اعلام می‌کنند که این شرکت، نرم‌افزار و سخت‌افزار آیفون ‌های خود را کنترل می‌کند.

این موضوع بدان معناست که حتی عرضه آیفون با رم 8 گیگابایتی نیز هیچ‌گونه مشکل یا محدودیتی را ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا مهندسان اپل، نرم‌افزار آیفون را به شکلی مطلوب بهینه‌سازی نموده و توسعه‌دهندگان نیز بایستی در چارچوب محدودیت‌های تعریف شده توسط اپل فعالیت کنند.

آیفون 14 پرو اپل احتمالا مجهز به رم 8 گیگابایتی خواهد بود

شرکت اپل در اوایل سال جاری از مدل به‌روزرسانی شده آی‌پد پرو با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم رونمایی کرد. بنابراین کاملا روشن نیست که چرا اپل برای آیفون ‌های خود رویکرد مشابهی را در پیش نگرفته است. به هرحال یقینا در سال 2022 جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
وبگردی