کد خبر: ۲۴۱۸۱
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۷
در شبکه اجتماعی مطرح شد؛

جزئیات نشست «زارع پور » با استاندار خراسان جنوبی

وزیر ارتباطات با اشاره به جزئیات دیدار با استاندار خراسان جنوبی، از برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت های ارتباطی در شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به جزئیات دیدارش با استاندار خراسان جنوبی نوشت: در دیدار امروز با استاندار خراسان جنوبی درباره مسائل مختلف به ویژه ارتباطات در استان همفکری کردیم. خراسان جنوبی از استان‌هایی است که به ویژه به دلیل همجواری با کشور افغانستان ظرفیت‌های متعدد و متنوعی برای توسعه دارد.

وی با بیان اینکه مردم فرهیخته این استان در شهرها و روستاها در استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات جز استان‌های برتر هستند، گفت: خاطرم هست که در بحث برگزاری دادگاه‌ها به صورت آنلاین، خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشتاز بود و حتی اولین شعبه دادگاه تمام الکترونیکی و بدون کاغذ در این استان راه اندازی شد.

وزیر ارتباطات، یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه را توسعه ارتباطات روستایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۰۰ روستای این استان فاقد ارتباط هستند که از این میان ۴۰ روستا انشاءلله تا پایان امسال متصل می‌شوند و مابقی هم طبق برنامه‌ریزی و در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز تا پایان ۱۴۰۱ به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت خواهند پیوست.

زارع پور ادامه داد: برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای استان خراسان جنوبی هم هماهنگی با دستگاه‌های استان مثل شهرداری‌ها برای تسهیل نصب دکل و اجرای شبکه فیبر نوری الزامی است که قرار شد با پیگیری استانداری موانع پیش رو برداشته شود.

وی تاکید کرد: همسایه شرقی هم به دلیل قرابت‌های فرهنگی مایل به استفاده از ظرفیت‌های فناوری ایران است و این فرصت ارزشمندی برای صادرات خدمات و محصولات فناوری پایه کشورمان از مسیر استان‌های شرقی کشور و به ویژه استان خراسان جنوبی است و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات افزود: درباره همه این موضوعات با استاندار خراسان جنوبی همفکری کردیم و اجرای تصمیمات را به امید خدا به صورت مشترک پیگیری می‌کنیم.

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی