کد خبر: ۲۴۲۸۱
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۱

کمپانی چینی Luxshare Precision احتمالا به بزرگترین تامین‌کننده اپل تبدیل خواهد شد

بر اساس یک گزارش جدید به‌نظر می‌رسد که اپل برای کمپانی چینی Luxshare Precision ارزش بیش‌تری قائل شده است. این گزارش ادعا می‌کند که اپل سفارشات بیش‌تری را به شرکت Luxshare منتقل خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل یک شرکت بزرگ است که با تعداد زیادی از کمپانی‌های سازنده نیمه‌هادی همکاری می‌کند. با این‌حال تاکنون شرکت فاکسکان بیش‌ترین میزان سفارشات را به خود اختصاص داده است؛ اما این وضعیت احتمالا به‌زودی و به شکلی بی‌سروصدا دستخوش تغییر خواهد شد. بر اساس یک گزارش جدید به‌نظر می‌رسد که اپل برای کمپانی چینی Luxshare Precision ارزش بیش‌تری قائل شده است. این گزارش ادعا می‌کند که اپل سفارشات بیش‌تری را به شرکت Luxshare منتقل خواهد کرد.

این سفارشات به‌طور معمول بایستی به کمپانی فاکسکان ارائه شوند. در حال حاضر Luxshare مقر اصلی تولید ایرپادهای شرکت اپل به‌شمار می‌رود. تیم کوک؛ مدیرعامل اپل از زنجیره تامین ایرپادز و عملکرد این محصول در بازار کاملا راضی است.

وانگ لای‌چون؛ بنیان‌گذار شرکت Luxshare در گذشته به‌عنوان یک کارگر زن در کارخانه فاکسکان فعالیت می‌کرد. وی برای مدت حدودا 10 سال در فاکسکان کار کرد. در آن زمان هیچ‌گونه نشانه‌ای دال بر پیشی گرفتن ارزش Luxshare Precision از فاکسکان در بازار به چشم نمی‌خورد. حتی برخی گزارشات نشان می‌دهند که فاکسکان دارای دپارتمانی است که به تحقیقات پیرامون شرکت Luxshare Precision اختصاص دارد. چنان‌چه این خبر صحیح باشد؛ در این‌صورت می‌توان وجود بحران در اردوگاه فاکسکان را احساس کرد.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که تیم کوک در دوران تصدی خود منابع زیادی را در راستای توسعه بازار چین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اقداماتی نظیر تنظیم مجدد زنجیره صنعتی و معرفی شرکای محلی بیش‌تر در همین راستا قابل تفسیر هستند. به هرحال بازار بزرگ چین 20 درصد از درآمد آپل را تشکیل می‌دهد.

کمپانی چینی Luxshare Precision احتمالا به بزرگترین تامین‌کننده اپل تبدیل خواهد شد

با این‌حال شاید اپل صرفا به‌دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود باشد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اپل مایل به وابستگی بیش از حد به یک تامین‌کننده خاص نیست. چنان‌چه غول کوپرتینویی متوجه وابستگی شدید خود به یک برند شود؛ در این‌صورت جستجو برای یافتن همکاران جایگزین را آغاز می‌کند. در گذشته نیز شرکت اپل به منظور کاهش وابستگی خود به تراشه‌های کوالکام دست به اقدامی مشابه زد.

در رابطه با سامسونگ نیز وضعیت به همین منوال است. اپل اخیرا شرکت ال‌جی را به زنجیره تامین نمایشگرهای مورد نیاز خود اضافه کرد و اکنون به‌طور مداوم تلاش می‌کند تا کمپانی چینی BOE نیز به این مجموعه ملحق شود. در واقع هم‌اکنون شرکت BOE نمایشگرهای مورد نیاز اسمارت‌واچ‌های اپل و مدل‌های جایگزین برخی گوشی‌های آی‌فون را تولید می‌کند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

برچسب ها: اپل کوالکام تراشه
ارسال نظرات
وبگردی