کد خبر: ۲۴۳۳۲
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

بازوی رباتیک جنگنده را ببینید+فیلم

دانشمندان بازوی رباتیکی را معرفی کردند که می تواند به عنوان یک دست کامل به ربات های 4پا کمک کند.

به گزارش «نبض فناوری»، ربات‌های چهارپا شرکت چینی Unitree به وضوح تحت تأثیر ربات SpotMini هستند که می‌تواند به بازویی با ظاهر ترسناک مجهز شود. Unitree اکنون بازوی رباتیک خود را معرفی کرده است که به روبات هایش اجازه می دهد تا انواع وظایف جدید را انجام دهند.

این بازو که با نام Z1 شناخته می شود، در حال حاضر در فرم نمونه اولیه کارآمد است و بنا بر گزارش ها به زودی در دسترس خواهد بود.

این ربات در قسمت جلویی بالایی ربات Unitree Aliengo یا B1 نصب می شود (یا روی ربات های متحرک دیگر) و با ابزارهای محرک قابل تعویض مانند یک گیره دو انگشتی، یک گیره نرم سه انگشتی کار می کند. اینها به آن اجازه می دهند کارهایی مانند برداشتن اشیاء، باز کردن درها و نصب یا برداشتن پیچ ها را انجام دهد.

Z1 در واقع در دو مدل Air و Pro عرضه خواهد شد. هر دو دارای شش درجه آزادی، قابلیت تشخیص برخورد، سیستم عامل اوبونتو سازگار و توانایی آموزش وظایف با هدایت فیزیکی از طریق حرکات ضروری هستند.

Air سبک تر است و دارای وزن 4.1 کیلوگرم (9 پوند) در مقابل پرو دارای وزن 4.3 کیلوگرم (9.5 پوند) است. با این حال، مدل Air کمی ضعیف‌تر است(با حداکثر ظرفیت بالا بردن 2 کیلوگرم (4.4 پوند) به جای 5 کیلوگرم (11 پوند))

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه Z1 یا قیمت آن وجود ندارد. ویدیوی زیر این بازو را در عمل نشان می دهد:

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی