کد خبر: ۲۴۳۵۸
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

مدل سفارشی انویدیا جی‌فورس RTX 3090 Ti انرژی فوق‌العاده بالایی مصرف می‌کند

انویدیا جی‌فورس RTX 3090 Ti یکی از قدرتمندترین کارت‌های گرافیک و گران‌ترین کارت گرافیک پرچمدار بازار خواهد بود که به‌زودی از راه می‌رسد. حالا طبق گزارشی جدید، به نظر می‌رسد مدل‌های سفارشی این کارت گرافیک مصرف انرژی فوق‌العاده بالایی خواهند داشت.

به گزارش «نبض فناوری»، این گزارش جزئیاتی درباره یکی از مدل‌های سفارشی کارت گرافیک آینده انویدیا را در اختیار ما قرار می‌دهد که ساخت شرکت EVGA است و EVGA GeForce RTX 3090 Ti KINGPIN نام دارد.

این کارت گرافیک از برد مدار چاپی (PCB) و طراحی جدیدی در مقایسه با مدل‌های کنونی بهره می‌برد، بنابراین مدار توان و کانکتورهایش هم اصلاح می‌شوند. به نظر می‌رسد EVGA بجای کانکتورهای 8 پینی سه‌گانه، به سراغ کانکتورهای 12 پینی دوگانه می‌رود. هرکدام از این کانکتورها 600 وات توان دریافت می‌کنند، بنابراین حداکثر توان به 1200 وات می‌رسد و توان رابط PCIe هم برابر 75 وات است.

مدل سفارشی انویدیا جی‌فورس RTX 3090 Ti انرژی فوق‌العاده بالایی مصرف می‌کند

بنابراین با توان طراحی حرارتی 1275 وات روبه‌رو هستیم که برای تامین آن به PSU قدرتمند و همچنین سیستم خنک‌کننده قوی نیاز خواهد بود. انتظار نمی‌رود کارت گرافیک EVGA تا مارس 2022 از راه برسد و قیمت بالایی هم داشته باشد.

مشخصات احتمالی انویدیا جی‌فورس RTX 3090 Ti

مدل سفارشی انویدیا جی‌فورس RTX 3090 Ti انرژی فوق‌العاده بالایی مصرف می‌کند

انتظار می‌رود این کارت گرافیک در کلاس Titan قرار بگیرد و از پردازشگر گرافیکی کامل GA102 به همراه 10752 هسته و 24 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6X بهره ببرد. این حافظه به لطف بهبودهای دای (Die) شرکت میکرون، سرعت بالاتری خواهد داشت و سرعتش به بیش از 20 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

قیمت این کارت گرافیک احتمالا نزدیک به 1499 دلار خواهد بود، با این حال با 5 درصد بهبود عملکرد روبه‌رو می‌شود. انتظار می‌رود نسخه مرجع این کارت گرافیک توان طراحی حرارتی 400 وات داشته باشد که 50 وات از RTX 3090 کنونی بالاتر است. احتمالا انویدیا در نمایشگاه CES 2022 که چند روز دیگر شروع می‌شود، از کارت گرافیک جدیدش رونمایی می‌کند و اواخر ژانویه آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی