کد خبر: ۲۴۴۷۰
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۳

جریمه ۲۳۸ میلیون دلاری گوگل و متا توسط فرانسه به دلیل نقض قوانین کوکی‌ها

نهاد نظارتی فرانسه (CNIL) گوگل و متا را به ترتیب 170 و 68 میلیون دلار به دلیل نقض قوانین حریم خصوص اتحادیه اروپا جریمه کرد، زیرا هر دو شرکت با وجود الزام قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا، نتوانستند به کاربران فرانسوی اجازه دهند که فناوری ردیابی کوکی را غیرفعال کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، جریمه‌های نهاد فرانسوی به طور خاص علیه عملیات گوگل در ایالات متحده و ایرلند و بازوی ایرلندی فیسبوک وضع شده است. همچنین هر دو شرکت اگر در طول مدت سه ماه پس از تصمیم رسمی CNIL رویه خود را تغییر ندهند، با جریمه روزانه 113 هزار دلاری مواجه خواهند شد.

گوگل
سخنگوی متا در این رابطه توضیح می‌دهد:

ما در حال بررسی تصمیم این مقام هستیم و به همکاری با مقامات مربوطه تعهد داریم. کنترل‌های رضایت کوکی ما به کاربران کنترل بیشتری برای داده‌هایشان ارائه می‌کند، از جمله منوی تنظیمات جدید در فیسبوک و اینستاگرام که در آن افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند، تصمیمات خود را به صورت مجدد مشاهده و مدیریت کنند و ما به توسعه و بهبود این کنترل‌ها ادامه می‌دهیم.

در توضیحات سخنگوی گوگل نیز آمده است:

مردم به ما اعتماد دارند تا به حق آن‌ها در حفظ حریم خصوصی احترام بگذاریم و امنیت آن‌ها را حفظ کنیم. ما مسئولیت خود برای محافظت از اعتماد آن‌ها را درک می‌کنیم و به ایجاد تغییرات بیشتر و همکاری فعال با CNIL با توجه به دستورالعمل حریم خصوصی الکترونیک متعهد هستیم.

مقام ناظر فرانسوی، پیش از این نیز گوگل را تحت قوانین حفظ حریم خصوصی الکترونیک اروپا 100 میلیون یورو و به دلیل نقض قوانین مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) 50 میلیون یورو جریمه کرده بود. غول جستجوی اینترنتی همچنان در حال مبارزه با جریمه 100 میلیون یورویی در دادگاه عالی فرانسه است.

در همین حال، جریمه‌های گوگل و متا در ایرلند به تنش‌های بزرگی بین اتحادیه اروپا و ایرلند اشاره دارد، زیرا اروپا ادعا دارد که ایرلند نسبت به مقر غول‌های فناوری مستقر در کشور خود بیش از حد دوستانه رفتار می‌کند.

منبع:دیجیاتو

برچسب ها: گوگل متا فراسه کوکی
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی