کد خبر: ۲۴۴۷۳
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

افزایش سود 52 درصدی برای سامسونگ

سامسونگ تخمین می زند که سود آن در طول کمبود تراشه جهانی 52 درصد افزایش یافته است.

به گزارش «نبض فناوری»، به نظر می‌رسد سامسونگ سال 2021 خوبی را پشت سر گذاشته است و انتظار دارد سود سالیانه خود را افزایش دهد. گفته می شود که این شرکت انتظار افزایش 52 درصدی سود در سه ماه آخر سال 2021 را دارد که احتمالاً به دلیل کمبود تراشه جهانی است.

این شرکت تخمین می زند که در دوره ای که کمبود تراشه در اوج خود بود، 13.6 تریلیون وون (حدود 11.5 میلیارد دلار؛ 8.5 میلیارد پوند) به دست آورد و این سود عمدتاً از تراشه ها به دست آمد. بر اساس این گزارش، این بالاترین سود عملیاتی سه ماهه چهارم است که غول فناوری مستقر در کره جنوبی در چهار سال گذشته داشته است.

این شرکت عمدتاً از تقاضای زیاد برای تراشه‌های حافظه سرور و همچنین از حاشیه سود بالاتر در تجارت تولید قرارداد تراشه درآمد زیادی کسب کرده است. به گفته سام رینولدز، تحلیلگر فناوری، همانطور که احتمالاً بسیاری از شما ممکن است تصور کنید، در زمان کمبود تراشه، تقاضای رکوردشکنی برای رایانه های شخصی و لوازم الکترونیکی وجود داشت و سامسونگ در موقعیت خوبی برای سود بردن از آن بود.

علاوه بر این، سام رینولدز همچنین خاطرنشان کرد که سامسونگ از نوسانات ارز نیز سودهایی را دریافت کرده است، به ویژه از زمانی که وون کره در حال کاهش است و بنابراین "صادرات کره را برای بازار جهانی جذاب تر می کند.

با این حال، به نظر می رسد سود تخمینی کمتر از سود پیش بینی شده توسط بسیاری از تحلیلگران باشد. پیش از این، پیش‌بینی‌ها 15.2 تریلیون وون را تخمین می‌زدند و شرکت اکنون 13.6 تریلیون وون را تخمین می‌زند. این امکان وجود دارد که سامسونگ مقداری از پول تخمینی را برای پاداش کارمندان و بازاریابی برای تجارت گوشی های هوشمند خود خرج کرده باشد.

همانطور که احتمالاً بسیاری از شما شنیده اید، کمبود جهانی تراشه بر تمامی شرکت های فعال در زمینه فناوری، از خودروسازان گرفته تا اپل، تأثیر گذاشته است. کمبود شدید نیمه هادی ها وجود داشت و این موضوع بر تولیدکنندگان تأثیر گذاشت. برخی مجبور شدند تولید را به حالت تعلیق درآورند یا عرضه را به تعویق بیندازند، برخی دیگر مانند اپل با تاخیر در ارسال آیفون مواجه شدند.

به عنوان مثال، در ماه نوامبر گفته شد که اپل به دلیل کمبود تراشه، تولید آی‌پد را حدود 50 درصد کاهش داده تا از قطعات آیفون اطمینان حاصل کند. این امر باعث می شود که برخی از محموله های iPad با تأخیر مواجه شوند و برخی از مشتریان مجبور شدند برای دریافت iPad خود حدود یک ماه صبر کنند.

از سوی دیگر، همانطور که بی‌بی‌سی نیوز گزارش می‌دهد، سرمایه‌گذاران به تولید تراشه‌های سامسونگ که در شیان، مرکز چین فعالیت می‌کند، توجه دارند. متأسفانه، این شهر از 23 دسامبر به دلیل شیوع کووید در قرنطینه است. سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد که به طور موقت عملیات خود را در سایت‌هایی که در شهر  فوق‌الذکر کار می‌کنند تعدیل می‌کند، اما اکنون جزئیاتی در مورد تأثیر این امر بر تولید تراشه ارائه کرده است.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی