کد خبر: ۲۴۵۱۸
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

چرا هنوز آیفون تاشو نداریم؟

صحبت گوشی های تاشو در بین کاربران بسیار داغ است و کاربران سامسونگ را به عنوان یکی از پیشتازان این عرصه می شناسند؛ اما چرا اپل به اندازه ای که باید در این عرصه ورود نکرده است؟

به گزارش «نبض فناوری»، حساب کاربری DylanDKT که برخی خبرهای محرمانه را منتشر می کند اعلام کرده که اپل در حال آزمایش چندین نمونه اولیه  تاشواست که همان شایعه ای است که مدتی است درباره آن می شنویم. سوالی که ظاهرا حل نشده است، این است که آیا اپل می‌خواهد آیفون تاشو خود را از آیفون به آی‌پد تبدیل کند یا آن را باز کند تا از یک مربع کوچک جیبی به آیفون تبدیل شود یا خیر؟ DylanDKT  اعلام کرده که اپل مطمئن نیست که تقاضا برای تلفن های تاشو روندی پایدار داشته باشد.

صرف نظر از اینکه اپل کدام فرم را انتخاب می کند، عرضه یک دستگاه تاشو مجهز به سیستم عامل iOS سال ها باقی مانده است. منبع اطلاعاتی نوشت که اپل قطعاً در حال کار و آزمایش چندین نمونه اولیه با نمایشگرهای تاشو خاص است. اما جالب‌ترین بخش راهنمایی او زمانی است که می‌گوید اپل هنوز مطمئن نیست که تقاضا برای گوشی‌های تاشو روندی پایدار است.

DylanDKT  اعلام کرد که یک آیفون تاشو ممکن است تا سال آینده نیاید. یک آیفون تاشو ممکن است تا سال آینده وارد بازار نشود.

حتی با وجود اینکه خود سامسونگ یک پست وبلاگی منتشر و در آن اعلام کرد که تحویل گوشی‌های تاشو آن در سال گذشته تا 400 درصد افزایش یافته است و مصرف‌کنندگان برندهای خود را فقط برای دستیابی به تلفن‌های تاشو نوآورانه تغییر می‌دهند، کارشناس اطلاعات می‌گوید که موضع اپل این است که نگرانی هایی در مورد اینکه آیا گوشی های هوشمند تاشو همچنان جایگاه خود را در بازار خواهند داشت یا منسوخ می شوند وجود دارد.

به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که اپل مطمئن نیست که بازار گوشی‌های هوشمند تاشو می‌تواند پایدار باشد و ممکن است مصرف‌کنندگان کافی وجود نداشته باشند که مایل به خرج کردن دلارهای کلان برای این دستگاه‌ها باشند.

با این حال داده های سامسونگ نشان می دهد که تقاضای قانونی برای تلفن های تاشو وجود دارد. به نظر می رسد اپل عقب نشسته و رقبای خود را تماشا می کند و اشتباهاتی را که در این بخش از صنعت گوشی های هوشمند مرتکب می شوند را یادداشت می کند تا آنها را تکرار نکند.

نگرانی اپل این است که مطمئن شود یک گوشی تاشو پسرفتی از فرم فعلی آیفون نیست. افراد انتظار دارند که اپل تا سال 2023 یک گوشی تاشو عرضه کند. این شرکت برای چندین پتنت درخواست داده است. در نوامبر، این شرکت حق امتیازی برای لولای ساخته شده از مواد کامپوزیت دریافت کرد که آن را سبک‌تر  می کرد.

مینگ چی کو تحلیلگر اپل، انتظار دارد که این شرکت در سال 2023 بین 15 تا 20 میلیون دستگاه تاشو عرضه کند. همانطور که اپل در این پتنت گفته اگر مراقب نباشید، ساختارهای لولا ممکن است حجیم، ضعیف و مستعد لغزش باشند.

 کو در در جولای گذشته پیش بینی کرد که اپل در سال 2023 بین 15 تا 20 میلیون آیفون تاشو روانه بازار خواهد کرد. کو معتقد است که اپل تصمیم گرفته است از یک فرم برای گوشی تاشو خود استفاده کند که شبیه به Galaxy Z Fold است. وی بیان می کند که صفحه نمایش داخلی 8 اینچی در اندازه تبلت توسط سامسونگ عرضه خواهد شد.

کو همچنین اظهار داشت که اگرچه سامسونگ در حال حاضر بخش بزرگی از بازار تاشو را در اختیار دارد، اما زمانی که سروصداها فروکش کند، اپل به لطف اکوسیستم محصولات خود به پیشتاز در محصولات تاشو تبدیل خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی