کد خبر: ۲۴۵۶۲
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۴
با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

راه یک شرکت دانش بنیان به بازار کنیا باز شد

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به ورود به بازار کشور کنیا و همچنین رایزنی با کشورهای نیجریه و تانزانیا برای صادرات محصولاتش به این کشورها شد.

به گزارش« نبض فناوری» شرکت دانش بنیان خزر الکتریک که در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور کنیا در محل صندوق نوآوری حضور داشت، پس از بازاریابی‌های مکرر و حضور دو هیات اقتصادی از کشور کنیا و بازدید از خطوط تولید وکارخانه‌های این شرکت، موفق به عقد قرارداد قطعی با تجار کنیایی برای صادرات دستگاه پخت و بازیافت ضایعات پروتئینی و خشک‌کن‌های غلات شد.

مجتبی نوایی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک در مورد تولید دستگاه‌های خشک‌کن‌ گردش مجدد که در صنایع تبدیلی برای برنج، کلزا، ذرت به کار می‌رود، گفت: محصول تولیدی ما با محصولاتی از کشورهای ژاپن، تایوان، کره جنوبی، ترکیه و چین رقابت دارد. تولیدات این کشورها به دلیل استفاده از ال‌سی‌های مدت‌دار و یوزانس و همچنین سیستم حمل و نقل به دور از تحریم و دریافت ارز از طریق سیستم بانکی تولید و عرضه می‌شود، لذا ما باید در کشور میزان بهره‌وری و کیفیت تولید را افزایش داده و قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا بتوانیم سهم مناسبی را از بازارهای بین‌المللی به دست آوریم.

وی به مذاکرات این شرکت با تجاری از کشورهای تانزانیا و نیجریه جهت عقد قرارداد برای صادرات محصولات دانش بنیان شرکت خبر داد و افزود: اخیرا از این دو کشور نیز درخواست‌هایی برای بازدید و عقد قرارداد داشتیم. همچنین در سال جاری موفق به صادرات دستگاه‌های متعددی به عراق شدیم که تعدادی از مهندسان و تکنیسین‌های شرکت در حال نصب و راه‌اندازی کارخانه‌ها و آموزش اپراتورها در این کشور هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک در مورد حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از محصولات تولیدی این شرکت تصریح کرد: تاکنون با کمک صندوق نوآوری و معاونت علمی و فناوری با آوردن هیئت‌هایی از کشورهای مختلف و حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، توانسته‌ایم به کشورهای عراق، کلمبیا، کنیا و اندونزی صادرات داشته باشیم. همچنین اعزام کارشناسان نصب و مونتاژ به کشورهای هدف هم کمک شایانی به ما در مقابل رقبا کرده است.

نوایی در ادامه خاطرنشان کرد: با هماهنگی گمرک ایران و با حمایت‌های این سازمان، محصول آماده شده بدون استفاده از کانتینر توسط کامیون‌های بزرگ به‌طور مستقیم از کارخانه به مشتریان عراقی تحویل داده می‌شود لذا مشکل کرایه حمل‌های بالای کانتینرهای بین‌المللی و مشکلات کشتیرانی را نداریم.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
وبگردی