کد خبر: ۲۴۵۹۷
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰

گوگل: اپل با انحصار iMessage و عدم پشتیبانی از RCS جلوی پیشرفت را گرفته است

مدیر پروژه اندروید در گوگل اخیرا اپل را متهم کرد که با انحصار سرویس iMessage احساس ایجاد کلاس اجتماعی برتری را به وجود آورده که به کاربران اندرویدی حس بیرون‌افتادگی می‌دهد. او حالا دوباره اپل را خطاب قرار داده و از آن‌ها خواسته که حداقل از استاندارد جدید پیامک‌های RCS پشتیبانی کنند.

به گزارش« نبض فناوری»روزنامه وال استریت ژورنال چندی پیش در مقاله‌ای اعلام کرد که نوجوانان آمریکایی سرویس iMessage را به سمبل یک کلاس اجتماعی بالاتر تبدیل کرده‌اند. انحصار این سرویس در محصولات اپل باعث شده کاربران اندرویدی برای خرید آیفون به عنوان مجوز ورود به جمع دوستان خود تحت فشار قرار بگیرند.

پروژه اندروید در صفحه توییتر رسمی خود در واکنش به این مقاله نوشت: «iMessage نباید از قلدری نفع ببرد. پیام‌رسانی باید ما را به هم نزدیک کند و راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد. بیایید به عنوان یک صنعت با هم این مشکل را حل کنیم.» در ادامه «هیروشی لاکهایمر»، رئیس پروژه اندروید هم در توییتی در صفحه خود مدعی شد که اپل با سرویس iMessage از استراتژی اعمال فشار و قلدری برای فروش محصولات خود استفاده می‌کند. او گفت این استراتژی برای شرکتی که ادعای بشردوستی و برابری دارد، حاکی از دورویی است.

 
 
انحصار iMessage
 

مدیر اندروید: به دنبال عرضه iMessage در اندروید نیستیم

اکنون لاکهایمر در توییت جدیدی اظهارات قبلی خود را شفاف‌تر کرده و نوشته است: «نمی‌خواهیم اپل iMessage را در اندروید در دسترس قرار دهد. درخواست ما از اپل این است که درست مثل استانداردهای قدیمی SMS و MMS از استاندارد پیام‌رسانی مدرن (RCS) در iMessage پشتیبانی کند.»

لاکهایمر مدعی شد که اپل با عدم پشتیبانی از RCS جلوی پیشرفت صنعت را گرفته و اجازه می‌دهد تجربه کاربری نه تنها در اندروید بلکه حتی در اکوسیستم خودش کامل و دربرگیرنده نباشد.

پیش‌تر در دادگاه اپل و اپیک گیمز مشخص شده بود که مدیران شرکت سازنده آیفون تمایلی به ارائه iMessage روی اندروید ندارند، چون معتقدند با این کار از موانع پیش روی خانواده‌ها برای خرید گوشی‌های اندرویدی برای فرزندانشان کاسته می‌شود. در واقع انحصار این سرویس در iOS یکی از مواردی است که جلوی مهاجرت کاربران به دنیای اندروید را می‌گیرد.

اپل سال‌هاست به درخواست رسانه‌ها در پاسخ به این پرسش که از RCS پشتیبانی خواهد کرد یا نه پاسخی نداده است. این شرکت احتمالا با وجود سرویس پیام‌رسانی اختصاصی خود نیاز به پشتیبانی از این استاندارد ندارد و گوگل هم دقیقا به همین دلیل کوپرتینویی‌ها را در مقابل اذهان عمومی تحت فشار قرار داده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی